• Kofttanten

dåliga egenskaper på anställningsintervju?

Ja, den här frågan har söker kommit upp flera gånger men ge mig gärna tips på vad jag kan säga för dåliga egenskaper om frågan kommer upp. Jag ska på intervju i morgon.

Poängen är ju att kunna vnda det till någor postitivet eller hur?

Exempel på dåliga egenskaper jag har

Kan vara ofokuserad
    Stressar upp mig för småsaker
    Är dåligt organiserad
    Är en latmask

...
    men det kan jag ju inte gärna säga.

HJÄLP MIG!!!

• Svar på tråden dåliga egenskaper på anställningsintervju?
  • Mumin80

Välj ett par negativa egenskaper om dom frågar, man behöver inte ta upp allt. Ta också upp hur du hanterar dina sämre egenskaper, t.ex. om du nämner att du kan vara lite oorganiserad av dig så kan du också ta upp dom strategier du har för att hålla ordning ändå. Visa att du har insikt i dina problem och att du kan hantera dem. 

• Kofttanten

Bra råd

Till exempel att jag kan påbörja en väldigt massa saker samtidigt och då inte hinner med. Det löser jag genom att sätta mig och skriva en lista på vad jag måste göra och ta en sak i taget.

• Mumin80
    Kofttanten skrev 2011-08-24 13:13:58 följande:
    Bra råd

Till exempel att jag kan påbörja en väldigt massa saker samtidigt och då inte hinner med. Det löser jag genom att sätta mig och skriva en lista på vad jag måste göra och ta en sak i taget.
    Exakt. Typiskt "bra" sätt att ta upp en dålig egenskap Det innebär ju dessutom att du antagligen är ganska driftig av dig och får mycket gjort. 
Svar på tråden dåliga egenskaper på anställningsintervju?