• colanappen

Tips på festfrisyr???

Jag ska på fest snart och skulle vilja fixa ngn lite roligare uppsättning.
    Har långt hår men är jättedålig på att fixa till det blir mest hästsvans. Finns det ngn som har tips på lätt frisy man kan göra själv, gärna med bilder eller länk till ngn hårsida...

• Svar på tråden Tips på festfrisyr???
  • 071001

Locka på spolar alt med locktång och fästa upp håret lite på huvudet med hårnålar?

• thomas55

Tvätta håret och kamma ?

• colanappen

det där men lockandet har jag provat... grejen är att mitt hår är spiklakt tunnt och tungt är ett riktigt meck att locka då det bara vill smita... till och med frisören som fixade mitt hår inför bröllopet gav nästan upp... allt låg på spolar men när hon tog ur dem var det lika rak igen
    ang att bara tvätta och kamm. som sagt mitt hår är spikrakt ingen rolig look om man inte är vampyr + blir super elektriskt och fastnar i ansiktet....

• orianthi

jag skulle tupera, sätta i lite löshå om det behvdes göra en slarvig knut och sätta i blommor =) ska se om jag kan hitta en bild!

• orianthi

typ så fast man kan ju göra den enklare, bli skitsnyggt och ser mer avancerat ut än vadd et är!

• 071001

RocksteadySara, jättefint!

• 071001

För knuten i nacken kan en sån där donut komma väl till hands ts.

• elza
    071001 skrev 2011-08-25 10:21:46 följande:
    För knuten i nacken kan en sån där donut komma väl till hands ts.
  • Bordeaux

sök youtube så kan du få många olika tips och trix och instruktionsfilmer.

• orianthi
    colanappen skrev 2011-08-25 07:04:21 följande:
    RocksteadySara  super fint ngt sådant ska jag nog försöka mig på
    gör det! Ett tips är att inte tvätta håret samma dag ( om det är möjligt )  eftersom håret är lättare att forma och stannar på plats om det inte är nytvättat!

Spraya och tupera håret innan du gör en knut så det inte blir så platt och trist, använd hårnålar i samma färg som håret..  sätt i några blommor eller någon annan fin accesoar, avsluta med fixerande spray och lite glansspray och voila! du kommer få massor med komplimanger =)
Svar på tråden Tips på festfrisyr???