• Anonym

Var kan man anmäla en dålig hundägare?

Som rubriken lyder.

Var ute med min hund när någon, vars hund annars är jättesnäll, blev hetsad till att skälla på min hund. 

"Vad är det, en hund? Bit den, ta den!!! hahaha!" Och fortsatte hetsa hunden till detta.
    Vad jag har hört, så är det inte första gången denna hundägaren hetsar sin hund såhär.

Var anmäler man detta? Det är fan tragiskt att det ska finnas sådana som gör så mot sina hundar, och enligt min åsikt så borde sådana människor inte ha hundar alls.

Denna personen avlar på sin hund också.

Någon som vet?

OBS! Detta är en amstaff/pitbull. När någon, med vilje, hetsar upp sin hund på det sättet, så får ju denna rasen bara ännu mer skit på sig än vad den redan har. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 15:42
    Och nu när jag skrev detta så hörde jag, hur de precis utanför gör samma sak igen med hunden.

För att inte tala om hur högt han pratar om att han SLOG sin hund så han skulle bli rädd för han.

WTF! rent ut sagt...vafan ska man göra. Hunden måste ju bort från ägaren NU!

• Svar på tråden Var kan man anmäla en dålig hundägare?
  • Anonym (Hur)

Länsstyrelsen
    Hur många ggr har du sett/hört detta själv? Hur många ggr är det rykten?

• Tealhawk

Jag tror att man kan ringa polisen i sin stad och anmäla ägaren för misskötsel av djur. Låter verkligen som en hemsk människa som absolut inte ska ha hund. Rasen är svår att handskas med och kan bli farlig för andra människor om han får fortsätta.

• Tealhawk
    Anonym (Hur) skrev 2011-08-24 15:45:34 följande:
    Länsstyrelsen
    Hur många ggr har du sett/hört detta själv? Hur många ggr är det rykten?
    Såg nu också att länsstyrelsen tagit över ansvaret från polisen, så kontakta dem :)
  • Anonym

Det är idag som jag själv har fått se och höra det. Innan så har jag bara fått höra att han har gjort så.
    Att han avlar på hans hundar, det vet jag dock om sen länge. Tyckte redan då att han va lite skum eftersom han avlar gång på gång på gång. Det är ju inte bra för tiken.

Räcker det att man själv har hört och sett det en gång (både misshandeln som han själv sagt och hetsandet) för att man ska göra en anmälan? 

• Anonym
    Tealhawk skrev 2011-08-24 15:47:00 följande:
    Såg nu också att länsstyrelsen tagit över ansvaret från polisen, så kontakta dem :)
    Okej, länsstyrelsen it is then :)

Hoppas de tar det på allvar och får bort hunden från honom. 
  • Anonym (Hur)
    Anonym skrev 2011-08-24 15:49:06 följande:
    Det är idag som jag själv har fått se och höra det. Innan så har jag bara fått höra att han har gjort så.
    Att han avlar på hans hundar, det vet jag dock om sen länge. Tyckte redan då att han va lite skum eftersom han avlar gång på gång på gång. Det är ju inte bra för tiken.

Räcker det att man själv har hört och sett det en gång (både misshandeln som han själv sagt och hetsandet) för att man ska göra en anmälan? 
    Om det räcker med en gång el ej kan inte vi avgöra.Kontakta länsstyrelsen
  • apache

Vilket as till hundägare! Jag tror att man kan ringa och rådfråga med närmsta hundstall också. Försök att samla bevis om det går, även om det är svårt. Prata med andra människor som också känner till den ägaren, ju fler anmälningar desto bättre!

• Anonym

Hätsa han hunden mot din hund????
    då är det hot!!! då är det polisen

annas är det länsstyrelsen men tyvärr så brukar dom inte göra så mycket ..... men gör man inget så händer inget utom att hunden en dag atakera.. 

• Anonym (Filma)

Försök att fånga det på film, tex om du kan smygfilma med din mobil. Mycket enklare att bevisa när man har det svart på vitt!!!

Svar på tråden Var kan man anmäla en dålig hundägare?