• Bubblig

Hjälp med naglar som skivar sig! Tips?

Har varit en inbiten nagelbitare men som lyckades sluta för 2 år sen. Mina naglar växer fort, förutom tumnaglarna så är de inte jättestarka om jag låter dem växa lite för långa.
    Men jag har ett irriterande problem och det är att naglarna skivar sig, de skivar sig inte från kanten utan det börjar en bit upp naglen.. Detta gör ju att naglarna på sina ställen blir ännu tunnare.

Jag har dem sällan omålade eftersom de får små "rosor" på  ytan.Jag använder borttagningsmedel med olja i.

Snälla, har ni några bra tips om hur jag ska få ordning på mina naglar vore jag otroligt tacksam!!!
  • Svar på tråden Hjälp med naglar som skivar sig! Tips?
  • J90

Det kan också bero på Omega 3 brist. Många får dåliga naglar (precis så som du beskriver) och även dåligt hår och hy! 

Värt att kolla upp om inget annat fungerar!  

• Lilith Dark

För mig så fungerade ingenting till mina naglar som gick av så långt ner att det blödde, de skivade sig osv. Men sen jag började med att äta MYCKET grönsaker till varje måltid så har det problemet försvunnit. Så ös på med grönsaker.

LILITH - Sveriges mest menlösa blogg www.lilith.se
  • Bubblig
    J90 skrev 2011-08-24 17:58:09 följande:
    Det kan också bero på Omega 3 brist. Många får dåliga naglar (precis så som du beskriver) och även dåligt hår och hy! 

Värt att kolla upp om inget annat fungerar!  
    Har inget problem med varken hyn eller hår men kan ju absolut vara värt o kolla upp! Tack för tipset!! =)
  • Bubblig
    Lilith Dark skrev 2011-08-24 18:10:29 följande:
    För mig så fungerade ingenting till mina naglar som gick av så långt ner att det blödde, de skivade sig osv. Men sen jag började med att äta MYCKET grönsaker till varje måltid så har det problemet försvunnit. Så ös på med grönsaker.
    Tack för tipset! Är ju både enkelt o gott om det funkar, ska absolut testa det! =)
  • Lilith Dark
    Bubblig skrev 2011-08-24 18:12:40 följande:
    Tack för tipset! Är ju både enkelt o gott om det funkar, ska absolut testa det! =)
    Ja precis. Jag var tvungen av andra anledningar att börja äta mycket mer grönsaker än jag gjorde innan, och då försvann problemet med naglarna också. Jag hade provat allt, krämer, oljor, vitaminer om jag skulle ha någon brist. Men grönsakerna gjorde susen.
    LILITH - Sveriges mest menlösa blogg www.lilith.se
  • Almond

jag hade samma problem som du har, tills jag råkade testa denna. 

Miracle Nails Super Nagelstärkare

Naglarna blev jättestarka på bara några veckor, och nu ett halvår senare, använder jag den som en gång i veckan kanske som bas under nagellacket.

• JBC

att det skivar sådär brukar bero på att naglarna är lite för torra. Kör på med nagelbandsolja nere med nagelbandet som masseras in så att den får tränga in i tillväxtzonen där. På så sätt blir naglarna snyggare och starkare, men det tar självklart sin tid innan du märker skillnad.

Svar på tråden Hjälp med naglar som skivar sig! Tips?