Hur faan ska jag kunna sluta vara svartsjuk?!
Lägger denna tråd under psykisk ohälsa just för att jag känner nu att jag nått ner till botten med det häör problemet nu..
Jag vet inte vart sjutton jag ska börja...
Min sambo är en bra sambo, för det mesta. Jag har så länge jag kan minnas, även i tidigare relationer alltid varit svartsjuk.. Och jag har även en förklaring, men jag borde inte döma alla! Men det gör jag tyvär.
Min första kille jag hade träffade jag som 15 åring, och det blev snabbt seriöst eftersom jag blev gravid som 16 åring tillsammans med honom. Han hade då en dotter på 2½ sedan tidigare. Vi flyttade ihop och förlovade oss.. Dumt alltihopa. Hur som helst så var han en riktigt festprisse vilket jag aldrig varit, så redan där krockade vi. Jag har alltid varit en ganska populär tjej men aldrig använt mig utav alkohol, cigaretter eller droger. Så jag var mycket hemma med familjen och läste osv.
När jag sen var gravid i 8:e månaden hade vi nyligen flyttat tillbaka till min hemort, ett ganska litet samhälle där han ännu inte fått jobb så han gick på en aktivitetsåtgärd och träffade där en tjej och blev tillsammans med henne. Såklart utan min vetskap. Ett par veckor innan förlossningen fick jag reda på detta och flyttade hem och sökte genast egen lägenhet.
Knappt ett år gick efter denna händelse och jag träffade en ny kille som jag gick in i ett förhållande med och det var då mina problem började. Jag var svartsjuk! Trodde ju såklart att han skulle göra samma sak mot mig som min sons pappa gjort. kort därefter tog det slut.
2 år senare träffade jag min nuvarande sambo och pappan till min andra son, och blev blixtförälskad. Han var/ÄR allt jag vill ha. Har varit svartsjuk sedan första stund. Hur mycket eller lite kan inte jag avgöra, men han börjar såklart tröttna på det nu 3 år senare och svartsjukan aldrig lägger sig.. Jag vet inte vad jag ska göra, men jag står inte ut med tanken på att även han kanske väljer att gå ifrån mig om jag fortsätter vara svartsjuk. Det är ju inget jag vill vara.
Min sambo är en väldigt snygg vältränad man så att andra snygga tjejer vill ha honom är det ingen tvekan om med tanke på att hans tidigare tjejer är otroligt snygga.
Finns det någon tjej eller man som kan ge mig konkreta tips på hur F*N jag ska bära mig åt?
Terapi har jag provat under en period men det hjälpte inte, men kanske värt ett nytt försök.