• Matilda 670

Gravidmassage!!

Måste bara rekommendera gravidmassage till dom som har det i sin stad.

Bor i Gävle och provade det idag och det var det bästa jag gjort på länge, det var så skönt att få ligga på mage.

Har samlat på mig så mycket vatten under graviditeten ( är i v. 37) och när jag gick därifrån så hade svullnaden gått ner betydligt och ryggen kändes som ny!

Så det jag vill säga med den här tråden är att ni måste bara prova om ni har möjlighet till det!

• Svar på tråden Gravidmassage!!
  • anna olsson

Hej
    Ja, jag går till en fantastisk gravidmassör i Stockholm, han heter John Carrier och han verkar vara den som hållit på längst i Sverige. Hans väntrum är fullt av vackra magar och nyfödda barn

Jag började i vecka 21 för min barnmorska tipsade mig om honom och sa att han kunde hjälpa mig med min foglossning... och den har blivit mycket bättre.

Han "sätter-igång" förlossningar oxå.. kanske något om jag går över tiden, så slipper jag bli kemiskt igångsatt..

kolla på

www.carriercarrier.se/gravidmassage

• JullansMami

Var gick du och fick gravidmassage i Gävle? Funderar själv på att gå men vet inte var jag ska leta riktigt. Såg en lapp hos barnmorskan sist men glömde kolla.. Vill ju gå till nån som är seriös och bra :)

• Marsflickan80

Vet ni hur det är med det där att masseras före v.14? Min massör säger att det inte skall vara några problem men hon masserar inte någon före v.14 om hon vet om att patienten är gravid pga stämningar i USA, mest för att skydda sig själv. Dock så påpekar hon att det inte är skadligt. Vad säger ni andra?

• Anonym (emmsi)
    Marsflickan80 skrev 2011-10-18 11:12:35 följande:
    Vet ni hur det är med det där att masseras före v.14? Min massör säger att det inte skall vara några problem men hon masserar inte någon före v.14 om hon vet om att patienten är gravid pga stämningar i USA, mest för att skydda sig själv. Dock så påpekar hon att det inte är skadligt. Vad säger ni andra?
    Man ska inte massera personer som är gravida i första trimestern, dvs fram till 12e veckan pga ökad risk för missfall.
  • Anonym (blivandemamma)

Hur mycket kostar det att gå i Gävle? Hade varit underbart. :)

• JullansMami

Anonym (blivandemamma) skrev 2013-04-25 17:10:43 följande:
    Hur mycket kostar det att gå i Gävle? Hade varit underbart. :)

60 min 600 kr
    45 min 500 kr
    30 min 400 kr

Jag gick dit dan före BF min första graviditet. Dagen efter blev det förlossning :P Det var jättebra så jag ska lätt gå dit igen :) 
  • Anonym (blivandemamma)
    JullansMami skrev 2013-04-25 20:32:49 följande:
    60 min 600 kr

45 min 500 kr

30 m 400 kr

Jag gick dit dan före BF min första graviditet. Dagen efter blev det förlossning :P Det var jättebra så jag ska lätt gå dit igen :) 

Jaha rätt okej priser då. Men gud vad skönt, de kanske man skulle prova då.
Svar på tråden Gravidmassage!!