• sarungen

Hur ser killkönet o tjejkönet ut på ultraljud på en fullgången bebis?

Fick göra ett ultraljud idag i vecka 41 pga diverse grejer och vi frågade inte om könet men såg en stor vid klump mellan benen, tänkte att det kanske var en pung eller nåt?
    Det borde ju synas rätt tydligt nu? Är det någon som har erfarenhet o vill dela med sig? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 21:54
    ***stor VIT klump menade jag.
  • Svar på tråden Hur ser killkönet o tjejkönet ut på ultraljud på en fullgången bebis?
  • Kimmice

På min 'flicka' på ultraljudet såg könet ut som en 'anknäbb' eller helt enkelt en liten mun mellan benen. Tungan ute Det var dock i vecka 26 men är tveksam till hur mycket det förändras. På min son såg det ut som en rund vit halvcirkel eller så, konturerna av en liten liten påse typ. Det var dock i vecka 18.

• lalinda

På mitt rutin-ul i vecka 18 syntes pungkulorna TYDLIGT, det såg helt enkelt ut som det ser ut. Tror inte det går att ta fel i v41 om jag tänker på hur det såg ut i v18 :)

• sarungen

Lalinda: Hehe okej, jag såg ju bara en stor vit klump, i profil, så jag vet inte riktigt vad det var, men det borde väl ha vart en pung? Spelar såklart ingen roll, bara kul att spåna lite :)

• Kimmice

Oj, vad jag läst sitter pungkulorna i bukhålan fram tills runt sjunde månaden, ibland längre. Men ni hade väl en tidig gosse då antar jag! Hoppas din bebis tittar ut snart då TS så du får veta vad det var.

• lalinda

Jag skulle absolut tro att det var en liten pojke du fick en glimt av därinne :) GRATTIS oavsett vad det visar sig vara. Dags väldigt snart nu då, spännande? jag längtar ihjäl mig men har ju hela tolv veckor kvar - minst!

• Ororo

Såg du en vit klump skulle jag gissa att det är en pojke. Det var väldigt tydligt på min tjej i V28 att det var en slida vi såg. Blygdläpparna var fullt utvecklade och set syntes tydligt vad det var.

För att gå händelserna lite i förväg (och vara lite för säker på min sak) så säger jag "Grattis till en kille!"

• sarungen

Ja det ska bli spännande! :D Det känns som att det är en pojk och ringtestet visar pojk, men sen får man ju välja själv om man tror på ringtestet. Men det stämde på min dotter iaf. :)
    Ja snart är det dags, om inte bebis tittar ut i helgen så blir jag igångsatt på måndag.

♥ Ella 2010 | Bebis 2011 ♥
  • sarungen

Är i vecka 41+2 nu alltså så har gått över 10 dagar, på måndag 15 dagar. Dottern kom på BF+5, och nu är jag redan öppen 3cm o tappen helt utplånad och bebis ligger jättelångt ner så jag förstår inte varför h*n envisas med att stanna kvar där inne :)

• Ororo

Hoppa lite upp och ned *skoja bara*

Gick 10 dagar över med dottern och höll på att bli tokig i slutet - graviditet går bra fram till BF sen blir det bara en plåga.

• sarungen

Ja, och alla nedrans frågor så som "ingen bebis än??? Vill den inte ut??". Suck!

• Elsakling

Gjorde ultraljud i v. 39 för lägeskontroll och pungen såg verkligen ut som en stor vit klump. Väldigt överdimensionerad på något sätt. Svårt att ta miste på. Gissar att det var det du såg.

• sarungen

Ja det var det för ut kom en liten Pontus två dagar efter trådstarten, 26/8 :) 4380 gram och 52 cm lång :) Från första värk tills han var ute tog det 4,5 timmar!

♥ Ella 2010 | Pontus 2011 ♥
  • Elsakling
    sarungen skrev 2011-09-06 20:38:42 följande:
    Ja det var det för ut kom en liten Pontus två dagar efter trådstarten, 26/8 :) 4380 gram och 52 cm lång :) Från första värk tills han var ute tog det 4,5 timmar!
    Härligt!!! Stort grattis!!!
  • ninagirrl

Vi frågade läkaren som gjorde ultraljudet på våra söner. på andra ultraljudet såg de. 
    Det syntes tydligt det stack fram små snoppar på både två. 

• Mirella85
    ninagirrl skrev 2011-09-06 21:20:03 följande:
    Vi frågade läkaren som gjorde ultraljudet på våra söner. på andra ultraljudet såg de. 
    Det syntes tydligt det stack fram små snoppar på både två. 

samma här var idag på Tul och fick veta att vi väntar en pojk. fick en bild där man ser pungen och en snopp som tittar ut=) kolla i min galleria om ni e nyfikna på bilden..
    det är som en stor boll med nått som sticker ut=)

BF den 27 okt <3
Svar på tråden Hur ser killkönet o tjejkönet ut på ultraljud på en fullgången bebis?