• Anonym (oroliga mamman)

Hur sover era spädbarn med armarna??

Har hört att barn som inte sover med armarna uppåt kan ha hjärnskador. Alltså att de friska barnen sover upprätt med armarna bredvid huvudet. Min 6 månaders sover ALDRIG med armarna uppåt. Ofta är de längs sidorna eller så sover hon vänd åt ena sidan. Även när hon var yngre. Är något fel?

• Svar på tråden Hur sover era spädbarn med armarna??
  • Anonym

tvivlar på om de e något fel. min är 6 månader å hon gör både och :P har hon då början till hjärnskador ? :P

• LovleyMamma

Ursäkta, men det var det dummaste jag hört! 
    Min son sov då rakt inte med armarna uppåt och han har inga hjärnskador. Han är snart 6 år 

• Anonym

vart har du hört det nånstans?? skulle gärna vilja veta det, det var nog nån idiot nånstans som vill oro mammor som redan är oroliga så det räcker..
    om din bebis skulle ha hjärnskador så skulle det nog inte synas det första det gör, att hon inte sover med armarna upp , nej det var det skummaste jag hört..
    Det jag har hört är att barn som sover med armarna uppåt är trygga barn (vet ej om det ligger nån sanning i det)
    du ska inte oroa dig för det heller, men om det känns jobbigt så tkr jag du ska ta upp det med bvc.

njut nu av ditt lilla mirakel ist :)  det skulle märkas om det var nån skada, bvc skulle märka, skulle bebis inte följs utveckligen så märks det ju o då kan man börja fundera varför..  

• Anonym

Googla på sovande bebisar vettja.

Svar på tråden Hur sover era spädbarn med armarna??