• Anonym

Jättesvagt plus v 9

Jag är så otroligt orolig! Jag är gravid i V9 och gjorde för en vecka sen gravtest som var svagt positivt. Gjorde om det igår för att få ett starkare plus, men fick ett ännu svagare! och imorse ett väldigt svagt. Ni behöver inte skriva att det är dumt att testa såhär sent, jag vet. Men har ngn gjort samma sak?! Och gick det bra tillslut?

• Svar på tråden Jättesvagt plus v 9
  • Anonym

Usch vad jobbigt. Har du tagit testen med morgonurin eller på annat sätt ungefär lika koncentrerat urin( hållit dig några timmar och inte druckit)? Test som blir svagare bådar tyvärr inte gått. Gravtest med en veckas mellanrum ska inte bli svagare. var det billiga stickor du tog? Jag fick också svaga test som sedan blev till minus och blödning, så gick inte bra tyvärr. Är du säker på att du är i vecka 9? Tyvärr kan man inte göra så mkt mer än att avvakta och ta nytt test om några dagar till och se. Ett tidigt vul kan visa om hjärtat slår och om allt ser ok ut, men inte alltid lätt att få.

• Anonym

Jag har tagit billiga stickors test och från början var de jättestarka. Jag har använde motto urin som man ska osv. Så hemskt att bara äkta på jag vet inte vad..

• Anonym

Så testen har från början varit jättestarka för att för en vecka sedan bli svagare och nu ännu svagare :( ? Tyvärr låter det som ett missfall i så fall.

• Liliuokalani

Om du e orolig, vilket jag förstår att du är, ring o se om du kan få ett tidigt vul eller åk till gynakuten och se om de kan kolla. Lycka till!

• Anonym

När jag plussade var det jättestarkt, för en vecka sedan svagare och nu ännu svagare. Gynakuten vill inte ta emot utan smärtor och alla privata där vi bor har smockfullt långt framåt:(

• Alvi
    Anonym skrev 2011-08-25 08:25:27 följande:
    När jag plussade var det jättestarkt, för en vecka sedan svagare och nu ännu svagare. Gynakuten vill inte ta emot utan smärtor och alla privata där vi bor har smockfullt långt framåt:(
    Är det "bra" test du har använt? Eller nåt billigt tveksamt skit?

Jag vet inte när hcg börjar dippa, men det ska nog inte göra det än, jag tror du borde fått bättre styrka på dina streck än... Googla på hcg-halt eller så, och se.

Och sedan, om du tror att du ska få starka streck, men uppenbarligen inte får det - ring gyn och ljug. Ljug och säg att du har ont. Man ska inte ljuga och ta tider från de som verkligen behöver, men detta tycker jag inte är ett sådant fall.
    Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Anonym

Ja tyvärr brukar det vara svårt att få komma och titta så här tidigt, särskilt utan blödning. Gynakuten har inte rätt att neka hjälp/koll, men inte kul att sitta i flera timmar och vänta och sedan få träffa ngn som inte tycker att man skulle åkt in. Ofta finns det ju då inte mkt mer att göra än att avvakta och ta nytt test om två-tre dgr igen och se om det är ännu svagare då. Är det redan nu svagt så det knappt syns? Låter tyvärr som ett utdraget MA.

• Anonym

Hcg dippar aldrig så mkt att testen blir svaga igen. Hcg börjar gå ner igen vid ca vecka 15, men även vid förlossningen är hcg på mellan ca 3000-100.000 och testen mäter från 25 så svaga test ska det aldrig bli. Gammal seg myt.

• mamma2kids

ajdå att hcget går ner är ju tyvärr tecken på att det är livlöst i magen

• Anonym

jag fick oxå svagare test och det blev tyvärr ett mf

• Anonym

Nu har jag gjort vul och hjärtat slog! Sådan otrolig lättnad!

• Alvi

Ååååhhh, FANTASTISKT roligt att höra!!!! Men hade de någon förklaring till det svaga plusset?

• Anonym

Väldigt:) Nej, jag glömde fråga..när vi väl såg hjärtat glömde jag det mesta:) Men väldigt mystiskt!

• Alvi

Okej.

Men hur fick du komma in då? Återigen - Grattis till lilla tickande hjärtat!!

• Anonym

Jag ringde min bm och hon sa att jag skulle prova igen och berätta hur orolig jag var och då fick vi komma.

Svar på tråden Jättesvagt plus v 9