Förvirring, desorientering, känner mig konstig (v 25)
Jag är gravid i v 25 och har överlag mått bra under graviditeten.
Igår när jag tog spårvagnen hem kom plötsligt spårvagnschauffören fram till mig och talade om att vi var på ändhållplatsen och jag måste stiga av. Jag såg mig omkring och insåg att vagnen var tom, jag hade alltså åkt flera hållplatser förbi min och alla hade gått av utan att jag märkt någonting. När jag gick ut började jag gå rakt fram, och insåg inte förrän efter en stund att jag inte visste var jag var och att jag måste gå tillbaka till spårvagnarna. Sedan lyckades jag åka hem, men var kallsvettig och höll på att börja gråta av chock och förvirring.
Väl hemma lugnade jag ner mig, tog tempen och kollade att jag inte hade någon feber, och satte mig ner och åt lite. Jag kände mig fortfarande svag och lite darrig i kroppen, och det har jag fortsatt med idag. Jag har svårt att koncentrera mig på det jag gör och föra ett sammanhängande samtal.
I morse hade jag dessutom små utslag på underarmarna efter att jag duschat och de var lite svullna, men det försvann på någon timme. I övrigt känner jag inte av något annat kroppsligt och har inte ont någonstans, jag känner mig bara så konstig.
Det är lite som när man har solsting fast utan huvudvärken, eller som när man är febrig fast utan febern.
Jag har försökt googla men inte hitta något som stämmer in särskilt bra, är det någon av er här på Familjeliv som varit med om något liknande och kan hjälpa/lugna mig?