• Nagelbitaren

Nagelförlängning/förstärkning på jättekorta naglar?

Jag har verkligen jättekorta naglar, och jag är såå trött på att jag aldrig lyckas sluta bita på dom. Nu MÅSTE jag, för jag vill bannemig ha fina naglar när min förlovningsring kommer sitta där på ringfingret sen.

Jag undrar: Kan jag förlänga/förstärka nageln TROTS att jag har jättekorta naglar? Finns ju knappt något att fästa på.. Så illa är det. Postar en bild här..

• Svar på tråden Nagelförlängning/förstärkning på jättekorta naglar?
  • SoStylish

Det går absolut! Skulle rekommendera att göra med tipp först och inte göra sådär jättelånga eftersom jag antar att du är ovan vid långa naglar! :)

• mosterYster
    SoStylish skrev 2011-08-25 11:31:48 följande:
    Det går absolut! Skulle rekommendera att göra med tipp först och inte göra sådär jättelånga eftersom jag antar att du är ovan vid långa naglar! :)
    Precis. 
  • Nagelbitaren

Hur går det till med tipp?

• mosterYster
    Nagelbitaren skrev 2011-08-25 11:51:16 följande:
    Hur går det till med tipp?
    Nagelteknologen limmar på en tunn lösnageltipp innan hon lägger på förstärkningen. 
  • Babyystar

Det funkar! Jag hade naglar i din längd och gick och fick mina förlängda och förstärkta, blev skitsnyggt :)

• SoStylish
    Marre79 skrev 2011-08-25 23:01:19 följande:
    Vad fick ni betala för det?
    Runt 500 skulle jag tippa på! (hoho ordvits!)
  • Marre79

oj...det var ju inte farligt....blir grymt sugen på att göra det. Mina naglar går av så himla lätt!

• SoStylish

Sen skulle jag rekommendera att du gör med gelé och inte akryl. Gelé är ett mjukare material till skillnad från akryl som blir riktigt hårt. 

• JBC

Det går att göra men jag skulle rekommendera (och jag gissar att den som ev. gör det på dig också skulle det) att du går ganska täta återbesök till en början. Låter du det gå för långt mellan besöken så finns det nog risk att det inte kommer att se s bra ut. Men det är alltså dom två-tre första gångerna. Men med tippar går det mesta! ;)

Svar på tråden Nagelförlängning/förstärkning på jättekorta naglar?