• 2011mamma

Är SEB en bra bank?

Hej

Jag och sambon funderar på att låna till hus eller att lösa skulder.
    Men hur ser dom på detta med att få igenom ett lån och ena partnern har en anmärkning,men
    inte med något skuld belopp, det är betalt.

Vi har båda fasta jobb, men jag är mammaledig förtillfället.

Och våra årsinkomster är tillsammans,en bit över 500.000.

Finns där tro möjligheter för oss ?
    och är det lättare att få ett lån för att lösa skulder?, än att baka in dom i ett huslån.
    Är där någon som vet och varit i samma sits som oss?

Vill ju inte samla på sig en förfrågan om det är omöjligt

Mvh

• Svar på tråden Är SEB en bra bank?
  • älskarlivet81

Jag gillar seb jättemycket! Jag bytte till dem från Swedbank i samband med att vi köpte hus och ville ha lån via seb.

• thomas55

Varför inte göra en ansökan och sedan sända till lite olika banker

Så gjorde jag och fick huslån i en bank men inte i de andra
    (du kan pruta på räntan också om du har 2 banker)

men att ha skulder istället för ägenkapital när man skall köpa hus låter inte som en bra start

Kan Ni få någon förälder att gå i borgen för er

• Carisma95
    thomas55 skrev 2011-08-25 13:37:39 följande:
    Varför inte göra en ansökan och sedan sända till lite olika banker

Så gjorde jag och fick huslån i en bank men inte i de andra
    (du kan pruta på räntan också om du har 2 banker)

men att ha skulder istället för ägenkapital när man skall köpa hus låter inte som en bra start

Kan Ni få någon förälder att gå i borgen för er
    Nej!! Gör inte ansökningar till flera banker. Det enda som händer att ni förmodligen blir nekade pga den anmärkningen ni har, plus att ni kan bli nekade senare för att ha ansökt på för många ställen.

Kontakta en bank (T.ex. SEB) och boka in ett personligt möte! Förklara varför ni har en anmärkning, var beredd på att kunna visa en tydlig bild av er ekonomi (t.ex. en budget).
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • 2011mamma

tack för svaren...

Jag hörde något att man kunde få ett utlåtande via kf om att man inte har en skuld kvar,men det stämmer inte.
    Vissa banker är ju hårdare än andra, men har man ingen skuld kvar så tycker man att det borde gå, men ja,man hör så många som har fått igenom lån på seb så ja man kan ju alltid hoppas, bara man kan få låna till skulderna så blir vi glada:) hus kan ju vänta:)!
    men borde ju vara lite fördel om man är 2 som söker och att jag väger upp typ för sambon i och med att han har en anmärkning,hade ju varit sämre om båda haft det..
    mvh 

• E466

Låna till skulderna? Hänger inte med här riktigt, känner jag... har ni stora blankolån med höga räntor?

• Butterscotch

Vi har SEB, och jag är nöjd. Gillar särskilt att man kan ringa kundtjänst dygnet runt (fast det kanske inte är specifikt för dem, vad vet jag). Huruvida ni får lån eller inte kan jag däremot inte svara på.

• Themis

Mitt svar är nej, dumpade dem för en herrans massa år sen efter helt oursäktlig inkompetens.

Fick man betalt för att gnälla skulle många vara miljonärer- jag med! /Bimsan
  • Computerworld

Haft en personlig bankman på SEB i många år som ofta "trollar" lite med räntorna för mig som trogen kund. Får se om han gillar mig nu, när jag är skuldfri

Svar på tråden Är SEB en bra bank?