kurrande mage?
En fråga!
Dessa kurande mage..
Även om man ätit för ett tag sedan så kan magen kurra o ha sig, kan det vara bebis som kurrar så mycket?
En fråga!
Dessa kurande mage..
Även om man ätit för ett tag sedan så kan magen kurra o ha sig, kan det vara bebis som kurrar så mycket?
Jag tror det är bebin Har med en väldigt kurrande och knorrande mage, och jag känner ju att det inte är från magsäcken eller tarmarna typ..
Kan låta lite så när bebin har hicka... Som en groda eller kurr typ.. Hehe...
Mer troligt är att det är dina tarmar o övriga inre organ som flyttar på sig för att den lille ska ha mer plats...
Vet inte hur långt gången du är...(?)....men senare i graviditeten kan man tydligt märka av den lilles rörelser i och med att magen kurrar...
En kurrande mage kan uppnå så pass hög decibel att det låter som en starkt trafikerad gata imagen...
Kan tillägga att de första rörelserna man känner från bebisen kan uppfattas som kurrande från magen...återigen...vet jag ju inte hur långt gången du är...
Jag är snart i vecka 26!
Skusan..
Min mage låter väldigt mycket mellan åt, men man är ju inte hungrig..
låter väldigt kul med dessa kurrande
puffa upp!
Kurrande från tarmarna uppstår av att luft i tarmen passerar i vecken...
tarmen ligger ju lite böjt på vissa ställen...o när luften pressas förbi där så är det lite trångare (eller hur man säger) så därför uppstår ett kurrande.
Behöver alltså inte ha med att göra att du är hungrig, snarare tvärtom...har du ätit så har du ju mat som pressar på luften framåt...
här finns oxå en pratglad mage
Det är säkert bebisen, jag ha varit med om detta jag oxå o jag är helt säker på att det va bebisen.
/mika
Ja jag är då bombsäker på att det är bebisen, för det låter ändå inte som vanliga mag/tarmkurr inte, mer grodaktigt Utan som ett knarr.. Hmm.. Svårt att beskriva ett ljud..
Grodaktigt knarr ljud/gå på kramsnö...
jag tror oxå de är bebisen ibland, brukar knorra ganska högt upp på mig och jag känner mina tarmar
Skusan:
Nae men man får även beakta att tarmarna är inte det minsta normala under en graviditet.
Varken platsen de ligger på eller hur de fungerar i matsmältnings syfte o i transport syfte....eller vad man ska kalla det en tarm gör