• castaren

Kortväxta personer sökes till ny dokumentärserie

Under hösten kommer produktionsbolaget STO-CPH producera en dokumentär-serie i åtta delar för en av våra större TV-kanaler.
    Programmet är en fascinerande, varm och underhållande dokumentär om ett antal personer och familjer som på papperet lever ett liv likt många andra men vad skiljer sig i en liten detalj - de är kortväxta.

I denna programserie vill vi behandla ett kanske för många känsligt ämne med respekt utan att det blir tråkigt och deprimerande. Det är absolut inget program där man ska tycka synd om de medverkande utan snarare glädjas och inspireras.

Har du något på gång i höst, har du ett spännande intresse, har du en rolig/härlig/stökig familj omkring dig eller är du helt enkelt bara en skön prick?
    Vi söker dig som är kortväxt eller har någon i familjen som är det, som har en vardag eller fritid som alla andra fast ändå inte.

Hör av dig till oss på en gång!
    Maila till

mia.landquist@sto-cph.com

Vänliga hälsningar
    Mia

• Svar på tråden Kortväxta personer sökes till ny dokumentärserie
  • äsch

Tror man ska vara under 1.50 för att räknas som kortvuxt. Plus att det ju inte bara är längden som gör att du räknas som kortväxt. Jag var tvungen att ta tillväxthormon för att jag inte skulle bli jättekort, men jag skulle ju ändå inte vara "kortväxt" eftersom jag inte har de generna.

White Trash Deluxe
  • MammaMia88

Kommer det bli undefär som den amerikanska dokumentärserien Little people big world? 

• mamma till tre busungar

Men vad menar ni med med kortvuxenhet? Dvärgväxt? 

Min yngsta är kortvuxen. Dock lider han inte av dvärgväxt. Han är tre år och utreds för misstänkt brist på tillväxthormon. Behandling kommer troligen att på börjas senast när han blir fyra. 

• castaren

MammaMia:
    I Little people big world är det bara en familj man får följa genom serien och i den här kommer vi vilja skildra ett par olika personers liv. Drömmen är att hitta allt från den härligt, stökiga familjen till singelkillen som dricker pilsner med polarna. Den esamstående mamman som kämpar för att få ihop allt till det sköna paret som är i startgropen för att bilda familj. Detta är för att bredda programmet och för att alla ska kunna känna igen sig.

För oss är det viktigt med igenkänningsfaktorn trots att personen framför kameran råkar vara just kortväxt.

Svar på tråden Kortväxta personer sökes till ny dokumentärserie