• Blå mosaik

Äta plommon obevakad med kärnor och allt på FSK gården.

Hej!

Idag då jag hämtade min 2,5 åring hittade jag honom under ett plommonträd ätandes på ett plommon på gården.
    Han var helt obevakad och såg ut att ha ätit en hel del plommon med kärna och allt (det var rätt små). Jag anmärkte om detta till personalen, som sa att oj då vi kanske måste sopa upp frukten som faller med det gjorde vi ju igår.
    En annan personal sa att barnen bara äter plommonen då personalen tar ned dem från trädet men jag såg ju med egna ögon hur min son tog upp fallfrukt från marken och stoppade i munnen.

Vad hade ni gjort? 

Jag vet att plommonkärnor är ofarliga men de kan de kan ju göra ont på vägen genom matkanalen. 

• Svar på tråden Äta plommon obevakad med kärnor och allt på FSK gården.
  • Frontline
    Blå mosaik skrev 2011-08-25 18:28:19 följande:
    Vad hade ni gjort? 
    Skippat fruktstunden när vi kom hem då han hade fått i sig så det räcker...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • eliten

Vad är det du är upprörd över att han ätit plommon? Eller varit oövervakad?

• Busbellan

Åh vad härligt med fruktträd på gården hade jag tänkt, perfekt för barnen att gå och äta lite ju. Vi har olika bär och äppleträd på dagisgården och ungarna älskar det

Mamma till Nora, August och Ella
  • Blå mosaik

Han åt plommon MED KÄRNOR obevakad. Tänk om en kärna fastnat i halsen.

• Liiza

Jag förstår att du tänker att barnet kan få kärnan i halsen.
    Men det är ingen fara, min 2,5-åring fixar galant att äta plommon helt själv.

Jag gillar att de har frukt och bär på förskolan,
    men ogillar när de inte har koll på barnen, tex när de leker vid grindarna...

• Busbellan
    Blå mosaik skrev 2011-08-25 19:16:46 följande:
    Han åt plommon MED KÄRNOR obevakad. Tänk om en kärna fastnat i halsen.
    Jag tror nog en 2,5 åring fixar det och även om en kärna skulle åka ner så är de väl så små så de inte kan fastna ändå
    Mamma till Nora, August och Ella
Svar på tråden Äta plommon obevakad med kärnor och allt på FSK gården.