• Mumsen

Min mammas ena hanhund kissar blod :-(

Min mammas ena hanhund kissar blod, han får stå jättelänge med benet uppe innan det kommer kiss med massa blod i , han gnäller mycket för han vill gå ut hela tiden.

Han är en 5 årig shih-Tzu.

Vad kan man göra, och vad kan det vara för fel?

• Svar på tråden Min mammas ena hanhund kissar blod :-(
  • turia

uvi...el prob med njurar, stenar i urinen.....han bör snarast träffa veterinär!

• LiBy75

Jag har en kompis som hade samma problem med sin hanhund. Han hade urinvägsinfektion.

• renee

njurar skulle jag tro..kanske njursvikt det går att medicinera och dom blir bättre..gör det ont kan det va stenar i njurarna vilket dom oxså kan "tabort" eller brytra ner dom ..

• Michas

stenar i njuren !!

vår katt har haft samma sak två gånger, och de har fruktansvärt ont, de små djuren.. de har svårt för att kissa.. och när det väl kommer något så är det med blod.. ofta så ligger de och slickar sig / biter sig också..

ta med dig hunden till veterinären genast..

/ micha

• Thealea

våran hund kissade också blod, hon hade uvi

• dunderhonung

Om han har så ont så ring vetrinär genast!!!!!!!!!!

Min hane har också haft problem med det fast det märktes inget på honom. Först visade det sig vara urinvägsinfektion och sen fick han kristaller i urinen. Vi fick då byta foder ett tag. Hade vi inte tagit tag i det då hade det såsmåningom blivit njursten vilket gör jätteont!

Som sagt, ring snarast möjligt så han slipper lida mer!! Lycka till

• MinSeth

Min vovve kissade också blod. Jag trodde att han hade urinvägsinfektion men det visade sig på röntgenbilderna att han hade en förstorad prostata pga infektion. Det bästa sättet att fixa detta var att kastrera stackarn.....
    Snipp snipp! Nu är han frisk å glad igen..och dessutom lite tjock (Har redan hunnit lägga på sig efter bara 2 veckor! Nu är det diet som gäller )

Bäst att kolla upp det hela!

• Kabbela

Har haft och träffat många hundar som haft blod i urinen och det har varit förstorad prostata. Också lett till kastrering, men dom har mått bra efter!!

Men bara en veterinär kan ge dig rätt diagnos =)!!

Kram

• pinglan74

kan vara prostataförstoring. ring en vet så fort som möjligt.

Svar på tråden Min mammas ena hanhund kissar blod :-(