13 mån kan inte gå än och börjat dagis (förskola) och vara ute?
Hej!
Min son på 13 månader har just börjat dagis och han kan inte gå än. De brukar gå ut minst en gång per dag.
Vi frågade vad de kommer göra när de ska ut och han inte kan gå än och då svarade fröken att han kommer få krypa ute, men det är väl fel? Jag vill inte ha mitt barn krypandes på småstenar och skapa upp knäna eller bli smutsig och plockar upp saker och stoppar i munnen. Han stoppar allt i munnen ännu, de barnen som går i samma avdelning som honom kan gå och de stoppar inte saker i munnen eller sånt.
Detta problemet gör att jag har ännu svårare att släppa honom till dagiset, är det normat att de gör så eller är det fel? Fler som varit med om det?
När min lillebror var mindre så kunde han inte heller gå när han började dagis och då sa min mamma att de la honom i vagnen när de va ute..Hjäälp! Vill heller inte låta otrevlig när jag säger till henne för jag försökte redan säga det men på ett annat sätt och hoppades på att hon fattade vinkeln men jag tror inte det..hur ska jag göra, ska jag bara vara rätt fram?