Ska vara oss tillhanda senast 2011-08-26 00:00.
Om man skriver:
Betyder det inatt (om 1 timme och 9 minuter) eller betyder det imorgon natt (om 25 timmar och 9 minuter)
Om man skriver:
Betyder det inatt (om 1 timme och 9 minuter) eller betyder det imorgon natt (om 25 timmar och 9 minuter)
Inatt, dygnet börjar ju räknas 00:00...
Snacka om exakt för övrigt
Sista tden på dygnet är ju 23.59, så det borde vara i natt. Men ska du betala in nu är det nog inte inne hos dem direkt utan du kommer bli försenad
jag tolkar det som den 26:E för att det står 26/8-11 och det är ju hela dygnet........ så imorgon natt för 00.00 är ju ett nytt påbörjat dygn....
:):):):):
Visst är det lurigt!
Så står det på "min sida" hos Ving om när min resa ska vara betald
Jag var till en början helt säker på att det var om 25 timmar för jag har en vecka på mig att betala från det resan bokades (förra fredagen) men ju mer jag läser texten ju mer osäker blir jag!
För säkerhetsskull har jag nu betalt den på Visa så det är direktbetalning och pengarna är redan dem tillhanda!
Det är inte alls speciellt lurigt.
00.00 är första minuten på dygnet. Alltså, 26 augusti klockan 00.00 är om drygt 40min.
Bokade du resan i fredags och har 7 dagar på dig att betala är det på torsdagen du ska betala. Betalar du fredagen efter har du fått 8 dagar på dig.
Om jag betalar på fredagen har jag väl inte 8 dagar på mig?
Bokar på fredag
Betalar lördag : 1 dag
Betalar söndag: 2 dagar
Betalar måndag: 3 dagar
Betalar tisdag: 4 dagar
Betalar onsdag: 5 dagar
Betalar torsdag: 6 dagar
Betalar fredag: 7 dagar
Jag må ha 3 ton snor i näsan, 8 kråkor i halsen och 38 graders feber men jag hoppas jag fortfarande kan räkna till 7!
När jag frågade Ving om när man ska betala anmälningsavgiften så sa de:
Du har 7 dagar på dig att betala!
De sa inte:
Inom 7 dagar måste betalningen vara oss tillhanda!
Men jag gissade att det var inatt de skulle ha betalt men jag tror fler än jag har missuppfattat detta!
Fredagen du bokar räknas också som en dag du har på dig att betala.
Så lördagen blir dag 2 osv