• Doupie

Köpa blöjor i norge eller sverige?

Tänkte åka iväg i eftermiddag och köpa blöjor i norge men undrar om det verkligen är billigare?
    Det finns väl ofta erbjudande där tex ta 4 betala för 3 men det kanske bara gäller för medlemmar i butiken?

Här på vår ica butik kostar iaf pampers new born1 43kr för 28st och liberos 40kr för 27st.

Va tror ni?
    Tänkte gå in på både rema 1000 och kiwi.

• Svar på tråden Köpa blöjor i norge eller sverige?
  • Shea 1

Det kanske är dumt att jag svarar som inte säkert VET svaret, men jag tror inte att det är så mycket billigare nu längre. Innan årsskiftet var blöjorna på något sätt subventionerade tror jag, så då var det RIKTIGT billigt att åka dit och köpa. Min sambos bror köpte massor av paket till oss, de kostade lite mer än 1/4 av vad de kostar här. Nu skiljer det mindre mellan norska och svenska blöjpriser

• Shea 1

Men återkom gärna och berätta vad de kostar :)

• Doupie

Hej hej, jo jag blev chockad över att de va så mkt billigare än va ja trodde.

Jag va inne på rema 1000 då ja va ute efter libero och där betalade jag för libero 1 15svenska kronor och för libero 2 ca 24kr!

Vill man hellre ha pampers så är ju kiwi dit man ska åka, men ja vet inte vilket som passar vår bebis bäst än :)
    Iaf köpte ja några pampers med och sammanlagt köpte jag 22paket med 12st nr 1, 6st nr 2 och 4st nr3 och betalade ca 450kr svenska för allt! =)

• Shea 1
    Doupie skrev 2011-09-04 21:56:19 följande:
    Hej hej, jo jag blev chockad över att de va så mkt billigare än va ja trodde.

Jag va inne på rema 1000 då ja va ute efter libero och där betalade jag för libero 1 15svenska kronor och för libero 2 ca 24kr!

Vill man hellre ha pampers så är ju kiwi dit man ska åka, men ja vet inte vilket som passar vår bebis bäst än :)
    Iaf köpte ja några pampers med och sammanlagt köpte jag 22paket med 12st nr 1, 6st nr 2 och 4st nr3 och betalade ca 450kr svenska för allt! =)

Oj, det var bra pris, då kanske man ska ta sig en tur iaf... :D
  • Doupie

Ja de tycker ja :) det lönar sig iaf för mej som bara behövde åka 4mil för att komma till rema 1000, ca 7mil för kiwi.

• Sonali

Doupi.
    Va det verkligen så mycke billigare? Vet du hur mycke blöj paket nr 4 kostar där? Är oriset för medlemmar eller för alla?

• Doupie

Jepp så mkt billigare va de, blev helt chockad.
    Kollade faktiskt på libero up & go nr 4 eller om de va 5 och de paketen kostade 47 nok, då va de tror ja 48 blöjor i så de va ju lite dyrare, kollade åt en kollega på just de därför ja kommer ihåg de :)
    De va på rema 1000

Det är priserna för alla :)

Handlar du på kiwi så är libero lite dyrare men pampers billigare och då frågar du om ett blöjkort i kassan så får du var 4:de paket helt gratis :)      

Svar på tråden Köpa blöjor i norge eller sverige?