• Annika 1983

Fel på vågen?

Jag köpte en våg idag. Har inte vägt mig på månader!!! Det är en personlig våg där man knappar in kön, längd och ålder. Sedan när man väger sig mäter den kropps fett. Fiffigt tyckte jag.

Jag kom hem och installerade den och lärde mig hur den skulle användas. På baksidan av instuktionsboken fanns en tabell med kroppsfett i % från för låg till för högt.

Förra gången jag vägde mig för säkert ett halv år sedan visade vågen 84 kg vilket som verklihen är för mycket. Idag när jag ställde mig visade vågen 92,4 kg !!! efter att den vägt klart blinkade vikten och sen stod det err-l4. Och jag trodde det var fel på vågen! Men när jag tittade i tabellen såg jag att det betydde att den %iga fetthalten i min kropp e för hög för vågen så det går inte ens och mäta mitt kroppsfett!

Fy f*n va fet jag känner mig nu!! USCH för att jag e så J*vla lat! Nu får det f*n bli ändring!

Aldrig mer godis!

Vet inte varför jag skrev. Har liksom vetat länge nu att det är dags att börja göra något åt min vikt men jag skulle aldrig tro innan jag vägde mig att jag vägde SÅÅÅ mycket.

Jag behöver gå ner 30 kg usch jobbigt. Men jag måste börja. Om någon vill hänga med, peppa eller klaga över hur lat jag e så går det bra . Jag har redan skällt ut mig själv ett antal gånger sen jag vägde mig för 50 minuter sedan.

(OBS Rubriken = Lite ironi)

• Svar på tråden Fel på vågen?
  • Wisconsin Girl

Aldrig mer godis!!!!
    Inte foer mig heller!
    Kaempa!

• turia

hörru släng ut den där vågen omedelbart!!
    verkar ju helt sanslös.
    Köp en vanlig hederlig..

• Annika 1983

ja man kanske skulle ringa till tillverkarna och klaga!! vågen har helt fel (I wish!)

• turia

Oppps '
    jaja du får bara äta 3 prinskorvar på julborde då..

• Isildun

Ja man får sig en smärre chock när man plötsligt inser hur man igentigen ser ut...
    Har oxå köpt en sån våg som du beskrev.
    Nej nu får det vara nog mer skräpmat!!
    Heja Heja

• Trikarn

Släng vågen..asså man kan bli deppig för mindre...Att man behöver gå ner i vikt förstår man själv...man behlver inte en våg som lyser error för det...Uhhh

• Annika 1983

Vågen verkar jättebra. Tror nog den gav mig lite motivation och börja göra något åt min vikt.

Det sköna är att jag slutar på mitt jobb snart så då blir det inte så ''lätt'' att köpa godis.

• lisalove

Kunde inte låta bli att skratta. Mest för att jag såg mig själv på en sån våg. Vågen hade nog blinkat err-l4 för att sedan kasta sig ut genom badrumfönstret Jag hade varit ett för svårt fall.

• Googels

Det är klart det är fel på vågen! Tror det är en epedemi, för vår gamla hederliga våg visar oxå helt fel!!

Vet att jag har gått ner lite för byxor sitter lösare, men vågen visar det inte..

Men om du känner att du behöver gå ner så gå på hur du känner dej och strunta i vågen.

Lycka till med alla frestelser nu i jul!

• skriva

Oj, oj, oj! ursäkta mig, men jag skrattade jättemycket - kände igen mig i din absoluta bestörtning över det vågen visade...

Själv slutade jag väga mig när jag vägde 77 kilo, är 171 cm lång. Jag tog en medicin som gjorde att jag gick upp och blev bara ledsen av att väga mig.

Ett och ett halvt år senare (i oktober i år) hade jag fortfarande inte vägt mig. Det var dags för inskrivning hos barnmorskan pga min graviditet. Jag visste att jag var tvungen att väga mig så jag vägde mig hemma för att mildra chocken. Trodde att jag vägde typ 82 kilo eller nåt.

91,4 var vikten som jag blev helt chockad av! Jag hade alltså gått upp 23 f-ing kilo sen jag började ta medicinen! Hade det funnits fettprocent på vågen hade den nog exploderat!

Efetrsom jag inte kunde sluta plåga mig själv var jag givetvis tvungen att räkna ut min BMI. Fetma så klart, och inte mild fetma, nej, nej. RIKTIG fetma.

Sen spydde jag i 10 veckor av graviditeten och har nu kommit ner till övervikt istället, vilket jag aldrig skulle uppleva som positivt innan.

Usch... hoppas jag aldrig mer behöver ta den medicinen. Min riktiga vikt är ca 67 kilo, TJUGO kilo mindre än vad jag väger nu... Den vikten hade jag tills jag började med medicinen.

• Piri

Lycka till alla som kämpar med/mot kilon - här finns en till. Ett litet tips bara, mät er oxå. Min våg har börjat stamma, den upprepar sig iaf vecka efter vecka. I lördags höll jag på att börja gråta Men då kom sambon på att jag mätte midjemåttet för ca tre veckor sedan. Så fram kom mättbandet istället - och jag hade minskat 2,5 cm!!

• Annika 1983

va skönt att jag inte e den enda som har en våg som visar fel

Svar på tråden Fel på vågen?