• Anonym

hur få bort kliande vid hårväxt?

Jag har många gånger funderat på att låta allt hår på kroppen växa ut..

Men vid det korta stadiet kliar det som fasen och ju längre det blir ju mer kliar det.

Kliandet försvinner så fort jag vaxar bort allt hår.

Rakar jag kliar det dagen efter igen och jag e röd.

Skulle vilja slippa vaxa och raka omvartanat e så trött på det, och har faktiskt inte tid egentligen.

Men kliandet är hemskt. dagar som nätter...

HJur får man bort kliandet så ska jag låta håret växa ut överallt!

• Svar på tråden hur få bort kliande vid hårväxt?
  • mer grubbel

Låt det växa ut och se, ofta kliar det mest i början när huden inte är van. Sen tänker jag att du kanske behöver skölja ur tvålen bättre när du duschar? Om håret vuxit ut till en buske kanske tvålrester fastnar lättare och gör att det kliar?
    Du kanske kan behöva nån vårdande typ aloe vera eller mjukgörande olja i början också.

Men mest tror jag det handlar om att ge det tid och låta huden vänja sig vid det härliga snåriga

• Anonym
    mer grubbel skrev 2011-08-26 12:38:00 följande:
    Låt det växa ut och se, ofta kliar det mest i början när huden inte är van. Sen tänker jag att du kanske behöver skölja ur tvålen bättre när du duschar? Om håret vuxit ut till en buske kanske tvålrester fastnar lättare och gör att det kliar?
    Du kanske kan behöva nån vårdande typ aloe vera eller mjukgörande olja i början också.

Men mest tror jag det handlar om att ge det tid och låta huden vänja sig vid det härliga snåriga
    jag tvättar mig enbart med socker och olivolja. använder aldrig tvål..

ja jag brukar smörja med aloevera efter eller olivolja men kliandet e kvar.. 
  • mer grubbel

Ja då vet jag inte, skölj mer. Sockret kanske fastnar i håret. Om du har så stora problem skulle jag rekommendera att du går till en hudläkare, alternativt vaxar dig om du trivs med det. Att det kliar pga av håret låter inte helt normalt.

• Anonym

Kliandet är väl väldigt övergående, bara några dagar? Det är bara att stå ut!

Har själv aldrig upplevt kliande när hår växt ut efter vaxning, bara vid rakning? 

• Anonym

Du kanske ska sluta tvätta dig med socker? Förstår inte vitsen med det. No-poometoder i all ära, men det finns ju alternativ.

Svar på tråden hur få bort kliande vid hårväxt?