• Anonym

Sättringe, segeltorp snälla hjälp mig, vet inget och ska titta på hus.

HUr är det att bo där? Är det lugnt? Mycket natur, bra kommunikationer, inga bråkiga typer i centrum?Ge mig allt ni vet, snälla

• Svar på tråden Sättringe, segeltorp snälla hjälp mig, vet inget och ska titta på hus.
  • LandB

Jag bor själv i Segeltorp, ganska nära snättringe! Jag kan starkt rekommendera detta område! Är uppvuxen där och kan inte tänka mig ett bättre område för mina barn att växa upp i! Allt finns där, nära till Huddinge centrum för shopping och annat samma avstånd till kungens kurva och Skärholmen där det också finns shopping. Det går bussar ofta. Endast några stationer till t-bana och pendeltåg. Detta område är verkligen lungt och barnvänligt, inte alls bråkigt. Nära till natur, och bad på sommaren! Hoppas det hjälper lite!

• Anonym

Tack för hjälpen. Och snabbt svar.
    Vi är mest  ute efter ett väldigt lugnt område där man kan känna sig trygg med barnen, och fin miljö att gå i

• Danne123421

Funderar på o köpa ett hus @ segeltorp (stockholm) och undrar ifall någon vet ifall det är ett lungt eller bråkigt ställe? Det ligger ju ett par förorter i närheten som bredänd, skärholmen som upplevs rätt så bråkigt etc men har själv inte hört något om segeltorp.

Tacksam för svar!

• Anonym (Bra!)

Jag bor i Snättringe sedan 6 år tillbaka och vi stortrivs. Två barn, 3 och 5. Tidigare hade man lite problem med att erbjuda förskoleplatser inom garantitiden men det har löst sig nu.  I Snättringe/Segeltorp finns inga centrum att hänga i och i Stuvsta som är ett litet sött centrum med bank, vårdcentral, Apotek, mataffär och lite andra småbutiker är det inget härj.

När man bor i Snättringe kan man välja olika alternativa resvägar. Antingen buss till Huddinge C och pendel, eller så går man till Stuvsta C för pendel, eller så tar man bussen till Fruängen och åker vidare med tunnelbana beroende på vart man t ex arbetar.    

Svar på tråden Sättringe, segeltorp snälla hjälp mig, vet inget och ska titta på hus.