Jag tittade på hemnet i några veckors tid innan en perfekt lägenhet dök upp. Så jag gick på visning och började bjuda på den. När jag vann den så pratade jag med mäklaren som sålde objektet och berättade att jag ville att han skulle sälja min nuvarande lägenhet.
Sagt och gjort, det hela var över på cirka en månad (var mitt i semestertider) så sista skrivning av slutkontraktet för min sålda gamla lägenhet tog ytterligare flera veckor, men det var bara formalia.
Så mitt tips är att först hitta ett boende dit du vill flytta och sedan sälja din lägenhet. Om du vill vara extra effektiv så börjar du fixa i din nuvarande lägenhet redan nu, måla nån grej som ser skabbig ut, häfta fast en tapetbit som är lös, storstäda, köpa flyttkartonger eller leja hantverkare för att göra något som piffar till lägenheten.
Under tiden så tittar du efter nya lägenheter. Ett annat tips är att börja gå på visningar redan nu och gå på visningar som du kanske inte tänkt köpa ändå. För man lär sig en del om vad man vill ha - och vad man inte vill ha.