• Gonson

Vilken blöja till lång bebis?

Hej!

Jag behöver råd om vilken blöja som skulle kunna passa min bebis. Just nu använder vi Libero storlek 3 och är nöjda med med den på alla sätt förutom att den är för kort. När bebisen bajsar läcker blöjan ofta i ryggen. Vi har provat storlek 4, men då blir den för lös runt låren och läcker där istället. Så är det någon som har tips på vilken blöja som passar en lång bebis?

• Svar på tråden Vilken blöja till lång bebis?
  • Lumo

Jag hade lång son o tyckte inte libero o pampers passade värst bra första halvåret. Sen tyckte jag tvärtom, att de passade bättre från ca 1 år, nu kör vi bara libero o pampers (mest libero).

Sonen var 57 cm lång vid födseln, vägde 4,2 kg, dvs lång o rätt smal, han har följt sin kurva o är fortfarande lång o smal. Första halvåret/året körde vi Willys egna märke. Tyckte den satt bra o var mjuk o behaglig. Bra innersnodd, dvs den där innerblöjan som sitter innanför. Ett tips ang denna innerdel, oavsett blöjmärke, är att dra ut/vecka upp dena när blöjan är ny. Annars fastnar den ofta ihop med ytterblöjan.

Vi brukar i regel ha en storlek större blöjstorlek o dra åt den rejält runt magen istället. Lite beroende på blöja o storlek på blöja o barn funkar det.

• Natulcien

Vår son är också lång.
    Och vi har konsekvent kört Pampers hela tiden (från födseln) och den passar fortfarande bäst (nu är han 10 mån). Vi provade även Libero och Huggies, men båda läckte. Libero är väldigt kort och dessutom väldigt hård.

• Gonson

Ja, att dra ut innerdelen är ju viktigt för att undvika läckage. Vi har testat att dra åt mer i midjan på en större blöja, men får det inte att hålla tätt vid benen ändå. Willys har vi tyvärr inte här. Pampers har vi provat, men tycker den luktar illa. Är det någon som provat Coop? Har hört att många gillar den, men jag vet inte hur den är i storlek/modell.

• adrift
    Gonson skrev 2011-08-26 14:18:35 följande:
    Ja, att dra ut innerdelen är ju viktigt för att undvika läckage. Vi har testat att dra åt mer i midjan på en större blöja, men får det inte att hålla tätt vid benen ändå. Willys har vi tyvärr inte här. Pampers har vi provat, men tycker den luktar illa. Är det någon som provat Coop? Har hört att många gillar den, men jag vet inte hur den är i storlek/modell.
    coop va dåliga , å vår son är lång. men prövat huggies ? dem passade jätte bra ! :) nu är de libero som varit bäst men nu är han mer än 1 så.
  • Gonson

Vi testade Huggies precis i början, men fastnade för Libero sen. Men bebisen har dragit iväg på längden ganska mycket, så det kan ju vara värt att testa. Kan inte komma ihåg att jag uppfattade Huggies som så lång, men minnet sviker fort ibland

• Lumo

Vi testade coop i somras, dvs då sonen var strl 94 (2år). Han pimlade då dessutom hiskeliga mängder välling i sänggående o på natten, hela 6-10 dl/natt. Då håller inte många blöjor. De enda som funkar är de tjocka Libero gamla, Pampers är för tunna för natten, och coop läckte. Men dricker man inte SÅ mycket borde coop hålla, de var rätt smidiga. Värt att testa!

• Lantani

Coops blöjor var de enda som funkade på natten till min son ett br tag. De andra läckte, de blöjorna är långa!

Alvin 081114 och Alice 100807
  • Gonson

Vi får nog testa Coop då och se om den kan funka för oss. Tack för råden!

Svar på tråden Vilken blöja till lång bebis?