• Yaimie

Takdusch?

Hej!

jag ska flytta in i en lägenhet som har en fin takdusch och jag har aldrig använt en sådan innan. Jag är nyfiken på att höra från er som testat en eller har en som kan berätta vad ni tycker! Vad är skilnaden från att ducsha med vanligt munstycke? 

• Svar på tråden Takdusch?
  • misplacedname

Dom är underbara!

• Yaimie
    misplacedname skrev 2011-08-26 16:52:27 följande:
    Dom är underbara!
    På vilket sätt? :P Jag vet inte riktigt skillnaden.
  • Adamama

Vi har och jag tycker nog egentligen att de är lite sämre. I vart fall om man betalar varmvattnet själv. Eftersom munstycket sitter högre, hinner vattnet svalna mer innan det når kroppen. Jag får altid duscha varmare när jag använder takduschen jämfört med när jag ställer om till handduschen. Plus att det droppar efteråt mer än en vanlig. 

♥ tvåbarnsmamma på god väg att bli trebarnsmamma ♥
  • Yaimie
    Adamama skrev 2011-08-26 21:26:41 följande:
    Vi har och jag tycker nog egentligen att de är lite sämre. I vart fall om man betalar varmvattnet själv. Eftersom munstycket sitter högre, hinner vattnet svalna mer innan det når kroppen. Jag får altid duscha varmare när jag använder takduschen jämfört med när jag ställer om till handduschen. Plus att det droppar efteråt mer än en vanlig. 
    Okej! ja jag har min i lägenheten så jag betalar inte varmvattnet som tur är.. :) Det jag tycker verkar annorlunda är att strålarna är mer separerade så det blir väl inte samma tryck i vattnet? 
  • Tecken

Jag gillar inte takdusch de första 30 sekundrarna... Varför inte? Jo, för då har vattnet inte hunnit bli varmt och så står jag och trycker i ett hörn av duschen i väntan på varmvattnet. De där första kalla dropparna förstör hela duschupplevelsen tycker jag. Jag vill också kunna rikta duschen (t ex under armarna).

Svar på tråden Takdusch?