• Babar

När ska man ta kontakt med mödravården efter IVF?

När ska man ta kontakt med mödravården efter IVF?

Falun sa att jag skulle prata med hemortsläkaren först och där sa dom ingenting... Hur har ni gjort?

• Svar på tråden När ska man ta kontakt med mödravården efter IVF?
  • Fröken N

Inskrivning är runt vecka 10 så ngn gång innan dess..
    Grattis

• salmia

Hej
    När jag hade varit på ultraljud i vecka 7 så ringde jag till mvc och var där när jag var i vecka 10.

• Babar

Problemet är att min hemortsläkare inte vill ge mig tid för UL innan vecka 10. Det verkar som om alla får tid i vecka 7 och så sa Falun också men sköterskan ville inte ge mig tid förrän 23/1 vilket är i vecka 10 enligt FL.

Suck o blä....

• Fröken N

Vid "vanlig" graviditet utan ivf är det nog mkt ovanligt med VUL i vecka 7...Din läkare ser det nog så att det inte är ngn som helst fara med att vänta till v.10.

• Sanna73

Jag rinde MVC strax innan vi varit på vul och fick tid för inskrivning till v 12. Vår klinik sa att efter att vi blivit gravida är vi det på samma villkor som alla andra och mina vänner som blivit gravida ringer nästan direkt de fått + på stickan till MVC, så då ville inte jag vara sämre

• Babar

Fröken N: Vi har gjort IVF och IVF kliniken anser att jag borde kunna få VUL från 9/1...

• Fröken N

Förstår att du hemskt gärna vill se det tickande hjärtat och är lite "otålig" Jag var precis likadan efter vårt ivf.
    Vad jag menar är att det är i stort sett bara vid ivf som det görs ett vul så tidigt. Har ni långt till kliniken för det är ju där det normalt görs ett första vul skulle jag tro.?
    Kan du inte be läkaren skicka en remiss på vul till din hemortsläkare?
    Lycka till!
    FN

Svar på tråden När ska man ta kontakt med mödravården efter IVF?