• jennie30

Krypställning

Min dotter som är 6.5 månad tränar nu för fullt på att försöka krypa sen några dagar tillbaka.

Hon ställer sig på knäna och gungar fram o tillbaka,nu är min fråga: hur lång tid har det tagit för era barn från att de har stått i kryp ställning till att de har lärt sig krypa ordentligt?

• Svar på tråden Krypställning
  • aud

MIn började att gunga i krypställning för nästan 2 månader sedan och kryper fortfarande inte. Det är magplask så fort han försöker ta krypsteg med benen. Men han är väldigt stor och har mycket att bära upp, så jag tror att det nog går fortare för mindre bebisar.

• jennie30

Så det kan ta ett bra tag alltså..ja vi får väl se,övning ger färdighet och övar det gör min lilla fröken dagarna i ända haha!

• supermimmi

Tog flera månader för min med, men plötsligt en dag så kröp hon. Snabbt dessutom!! Så, det tar väl ett tag, men det är olika för alla. Njut av lugnet så länge;)

• Euphoria

4-5 månader tog det här. Sonen kröp inte förrens har var över ett år. 

• Camillie84

Min första ställde sig i krypställning vid 7 månader, kröp vid 8 månader, så en månad tog det.

Min lilla hann stå i krypställning i en vecka innan han började krypa, nu kryper han runt som en galning, han är 7 månader nu.    

• jennie30
    Camillie84 skrev 2011-08-29 07:44:31 följande:
    Min första ställde sig i krypställning vid 7 månader, kröp vid 8 månader, så en månad tog det.

Min lilla hann stå i krypställning i en vecka innan han började krypa, nu kryper han runt som en galning, han är 7 månader nu.    
    oj,så det kan gå så snabbt också!

Jag hoppas nästan att min tjej lär sig krypa fort för just nu är hon såå förbannad hela tiden över att inte komma någonstansSkrattande
  • Camillie84
    jennie30 skrev 2011-08-29 19:15:22 följande:
    oj,så det kan gå så snabbt också!

Jag hoppas nästan att min tjej lär sig krypa fort för just nu är hon såå förbannad hela tiden över att inte komma någonstansSkrattande

Man får alltid höra att "njut nu innan de börjar krypa, sen får man jaga hela tiden". Men jag tycker det är skönt när de ha börjat krypa, mina har blivit mindre gnälliga och kan vara själva på golvet mer. Man får barnsäkra helt enkelt :) 
  • Kazeer

Mitt andra barn började stå och gunga i krypställning, när han var 6,5 månad. En månad senare bestämde han sig för att det var lättare att åla sig fram. Krypa började han göra, när han var 10,5 månad.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • 071001

Siri började vid 5½ mån men kröp inte förrän 2 mån senare.

• vittra

Äldsta ingen tid alls eftersom hon gick från sittande och direkt till att börja krypa vid 8 månader, hon stod aldrig och liksom balanserade på alla fyra (däremot kröp hon bara bakåt första dagen om jag inte minns helt fel). Yngsta stod på alla fyra på 6-månadersdagen och exakt en månad senare kröp hon ordentligt för första gången.

• pluvdo

Sonen började vagga sådär i krypställning när han var runt fem månader gammal och han kröp när han var sex.

• hemligt gravid

Sonen tränade aldrig på krypställningen. Han började bara krypa plötsligt när han var 8 månader.

• kamomillmilla

Ungefär 2 veckor, men då har även våran son haft det otroligt bråttom med allt, inte lugn för en stund.

• 3 barns mamma84

Vet inte men dottern var 6 månader när hon krypte henne såh jag inte så mkt med att stå på alla fyra och gungade utan stälde sig bara upp och kröp
    Sonen var 4 månader men han var stor redan och började krypa när han var 4 månader gammal och gick när han var 8 månader gammal
    Sonen vår tredje var 8½månad han har krypit nu i ca 2 dagar så det går fort nu   

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ trebarnsmamma84.bloggagratis.se/
Svar på tråden Krypställning