Räkor?
Får man verkligen äta räkor? Min karl hade köpt räkor i norge och han hade för sig att de var frysta direkt fråna havet = inte kokta. Så min fråga är alltså: Får man äta räkor???????
Får man verkligen äta räkor? Min karl hade köpt räkor i norge och han hade för sig att de var frysta direkt fråna havet = inte kokta. Så min fråga är alltså: Får man äta räkor???????
Ja det är OK, men självklart ska de vara tillagade, kokta alltså. Man äter dem ju inte rå, så är de frysta direkt från havet tänkte ni väl tillaga dem själva?
Jag hittade svarat. De är uppenbarlgien råa. *skämms lite för min okunnighet*
du får äta räkor som varit kokta är de det inte så brukar de inte vara rosa i färgen utan gråaktiga i skalet.....vad jag förstår.....så de i frysen man köper i påse de ska ha varit kokta.
men direktfrysta från havet ska du INTE äta!
Tack för svaren ändå!
Ovanligt att köpa råa frysta men allt går ju! Råa räkor äter man aldrig vad jag vet, ej ens i sushi...
Var de rosa eller grå?
Har ingen aning. Det var så länge sedan. Men man blir ju nojjig nu när man är gravid...
Äh, de var nog tillagade, tror råa räkor är supersega och du skulle nog ha reagerat om de var grå. Take it easy!
Många som ej vet att rosa skaldjur = kokta. Grå = okokta. Skumt!
råa räkor = grå går att köpa - men det som man brukar hitta är de stora gambasliknande sakerna - och de ska stekas, ugnsbakas eller grillas
förstår lite att han kan tro att de var okokta med tanke på att de frysts ute på havet
men eftersom de där stora räktrålarna är flytande fabriker så både kokas och fryses räkorna redan på båten