• emoni23

Voksi

Jag letar runt på nätet efter åkpåse mamma ville köpa en till mig och hon tipsade om en som hette voksi kollar upp det och spontant känner jag att den känns lite dyr, hon tycker att den verkar perfekt för man kan ha den upp till barnet är 3 år.

Jag väntar mitt första barn och har dålig koll på vissa prylar, men vad skiljer denna voksi påse gentemot andra åkpåsar?
    Vad är det som gör att man kan använda denna i 3 år men inte andra?
    Och får en voksi plats i en emmaljunga city cross?

Vill höra alla möjliga åsikter om denna voksi tack ;) 

• Svar på tråden Voksi
  • Pumpkin

Det finns många åkpåsar som man kan ha till 3-4 års ålder, men Voksi ska väl vara den allra varmaste. Själv har jag en 7 A.M. Le Sac Igloo till sonen och den kan man också använda till 3-4 år och den är tillräckligt varm för att klara vintrarna här i Västerbotten i alla fall

Det är väl en smaksak som så mycket annat

• emoni23
    Pumpkin skrev 2011-08-26 22:36:37 följande:
    Det finns många åkpåsar som man kan ha till 3-4 års ålder, men Voksi ska väl vara den allra varmaste. Själv har jag en 7 A.M. Le Sac Igloo till sonen och den kan man också använda till 3-4 år och den är tillräckligt varm för att klara vintrarna här i Västerbotten i alla fall

Det är väl en smaksak som så mycket annat
    Ja precis, jag bor i Stockholm så det är  inte det allra viktigaste att den håller värsta ultravärmen så kallt kommer jag inte vara ute kan jag lova.

Men är den smidig att använda?
    jag är en snabb person orkar inte hålla på med krångliga saker eller något som är komplicerat om det är bra och funkar kan man köra på det liksom :)

Tack för svaret väntar fler åsikter ;) 
  • emoni23

SOm jag har fattat det så  är den smidig att ha att göra med + att man kan använda den som filt osv, men jag tycker ändå den verkar rätt så dyr även om jag får den i present.

Men vill gärna ha åsikter från er som har en voksi. 

• Kallemero79

Har kompisar som har haft voksi och varit supernöjda med den!! Hade jag fått den i present hade jag blivit jätteglad!

• emoni23

Ja precis,  jag håller på att kika runt det som verkar praktiskt med den är att det är vinteråkpåse och sedan kan man ta bort ulldelen och då  funkar den framåt våren, men så kanske fler funkar? 

När man inte har fått barn blir man så yr om vad som är bra inte bra överdrivet inte överdrivet.....  

• J1983

Voksin är skitbra, såpass varm att barnen kan ligga i den i tunna fleecekläder o ändå inte bli kalla, perfekt om man ska ha barnen sovandes i vagn, när vi behövde åkpåse till vår 2åring så var voksin den enda som kändes tillräckligt stor. Det som gör att den räcker länge är att man har en bebisdel o en del som man byter till när barnet är större. 

• Becka 77

Den är superbra! Vi har en Voksi Urban och den har varit suverän. Jag gillar att man kan ha en tunnare overall på barnet. Det är smart när man ska in i affärer/på bussen osv. Bara att öppna åkpåsen så slipper barnet svettas.

• emoni23

Jag funderar på en Voksi classic, men den verkar ha en massa olika användningsområden som inte ens jag kommer använda den till, annars kommer jag köpa en lammskinns åkpåse jag måste ju ha en som håller värmen, även om jag bor i stockholm så har jag familjen i norrland och när jag är där är vi alltid ute mycket mer så jag måste helt klart ha en vinteråkpåse.

Det som verkar bra med voksin är att man kan plocka ut den varmaste delen sedan när det blir mildare ute. 

• emoni23

Sedan undrar jag över det här med storlekar, vi har ju en city cross barnvagn får en voksi plats i den? 

Jag funderar rätt mycket på att köpa en voksi, då kan man klä barnet i mindre kläder ute också?  typ fleece om det inte är 20 minus typ, det kan ju vara rätt praktiskt för när man kommer in på affärer är de bara att knäppa upp...

NU undrar jag om jag ska köpa voksi classic eller voksi classic mini??
     Hittar inga mått på dom nånstans 

• emoni23

Usch jag var o kollade på en voksi idag, så otroligt ful såg ut som man hade knytit ihop ett duntäcke....

Urban modellen verkar klart snyggare och bättre.

DOck undrar jag om den får plats i en city korg då jag läst att den är rätt lång.

Jag har nästan bestämt mig för en vanlig svart åkpåse med vitt lammskinn, vagnen är ju vit så jag vill gärna ha vitt eller svart.... så det borde ju passa ihop 

• Margaux

Jag har en Voksi urban i svart! Vi är jättenöjda med den..... Den är enkel att zippa upp på två sidor så att barnet inte svettas ihjäl på buss/i affär eller liknande.
    Den är inte så väldigt stor när du har den i sitt minsta läge, man knäpper på en förlängare allt eftersom barnet växer!
    Gå till en butik och prova i vagnen... det är nog det bästa!
    Vår son sover ute till -10 på dagis och då är det allt skönt med en varm och go' påse........

• xxx789

Jag har både en Voksi classic mini och en Voksi Urban, är jättenöjd med båda. Classic mini använder vi i en Teutonia prestige, ingen aning hur stor din vagn är i förhållande till den men den känns "normalstor". Man behöver inte ha speciellt mycket kläder på barnet även när det är riktigt kallt ute (bor i V-botten). Väldigt enkelt att knyta upp påsen efter behov om man är innte på en affär el dyl. Sen är det MYCKET BRA att yttertyget går att ta loss och köra i maskin 60 gr... Har använt den till båda barnen och tyget håller både form och färg efter många tvättar. Jag har haft åkpåsen i vagnen hela sommaren som underlag och låtit den vara öppen, men det går såklart att byta till den där tunnare delen också.

Urban har vi använt till 3-åringen på dagis som sovsäck ute i vagnen (baby jogger city elite). Även den håller värmen jättebra. Vi har dock inte använt den i det minsta läget utan enbart den större delen. Den funkar väldigt bra som sovsäck tycker jag men inte riktigt lika bra som "vanlig åkpåse" när barnet sitter upp, i just den vagn vi har blir Urban något för lång då.

Svar på tråden Voksi