• Anonym

Hjälp, jag är snygg han är ful!

Det finns en kille som alltid varit runt i min omgivning då vi har samma intresse. Han är ingen pudding, långt ifrån.. han har hemsk stil när det gäller kläder och spelar verkligen inte i min liga. Jag har lagt märke till honom för jag gillar hans personlighet och nu några år efteråt så har vi börjat träffas. 

Ja herregud hur ska jag förklara detta UTAN och verka som världens bitch. Men han har verkligen jättehemsk klädstil, luktar svett utan att han själv verkar märka det, hans lägenhet ser hemsk ut och han är urdålig på att hångla.  "Utseende är inte allt tänker många" men hur kommer det kännas när man vaknar på morgonen och inte tycker sin partner är fin?

Problemet är att han är VÄRLDENS underbaraste inombords, inte bara det där att man blir så upp över öronen kär o så tror man att den personen är bäst. Utan han är verkligen så han matchar mig - han förstår vad han ska säga utan att jag behöver påpeka det och hur han ska bete sig, vi har samma värderingar och det känns sjukt bra mellan oss när vi inte ses?  

Värst av allt så var det två killar som tittade på mig igår och sen på honom och skrattade!! :( Hur ska jag kunna leva med sånt?
    Ja ni får gärna hoppa på mig om så ska vara att jag är ytlig.. men jag vill inte hamna i en ohållbar relation bara därför frågar jag er om hjälp.. har någon varit i mina skor?

Känner mig sjukt ledsen.. 

• Svar på tråden Hjälp, jag är snygg han är ful!
  • varfördåför

jag har varit i dina skor, dock var jag nog mogen att bortse från att det kom fram killar på krogen för att "rädda" mig från min kille, typ satte sig emellan oss för att de trodde att jag blev ofredad, men det är ju inet mitt problem vad folk på stan tycker och tänker?! en kille jag gick kurs med påstod att jag kunde få en bättre kille än honom jag valt bara genom att se honom på håll... jag blev väldigt arg och frågade vad fan han menade med det och hur han kunde utala sig om killen utan att ens ha träffat honom.

Nu har vi varit ett par i sju år snart (nu är han hjätte  snygg min man, han har genomgått stora förändringar dessa sex år och jag undviker att titta på kort från då vi träffades) men hade jag funderat som du i början så hade jag ju inte haft honom nu och inte haft mina barn häller.

Vist jag fattar att man vill ha någon man tycker är snygg och jag har själv sagt att det inte skulle gå att vara ett par med någon som är så ful att man inte kan tänka sig att vara intim med människan, men finns bara tillräckligt mycket känslor så spelar det tillslut ingen roll ändå hur människan ser ut.

nepp... kan inte stava... sorry!
  • Anonym (Det går över!)

Jag vet hur det känns! I början när jag träffade min man var han också lååångt ifrån min nivå. Men jag köpte lite lukta gott åt honom, följde med när han skulle köpa kläder och såg till att ha la sig till med skägg och nu är han riktigt stilig. Sen tycker jag att han är världens finaste både på utsidan och insidan för att jag älskar honom så mycket, men så var det verkligen inte i början!

• Anonym

Tack kära ni!

Det är just det jag är rädd för - att man kan faktiskt förändras och han är medveten om detta han sa "jag hatar o handla kläder" jo tack det märks!! :D

jag vill bara inte låta honom gå för han kan vara den bästa för mig..   

• solskina
    Anonym skrev 2011-08-27 10:40:22 följande:
    Tack kära ni!

Det är just det jag är rädd för - att man kan faktiskt förändras och han är medveten om detta han sa "jag hatar o handla kläder" jo tack det märks!! :D

jag vill bara inte låta honom gå för han kan vara den bästa för mig..   
    Men kan du inte hjälpa honom men att köpa kläder. Alltså följa med och efter inköp så gör ni något roligt så blir det lust fyllt.

Min man får ångset i klädafärer för han har svårt att hitta det han vill ha. Så han undviker att handla kläder han med. Kan det vara något sådant?

Är man lite färgblind kan man även ha svårt att se vad som passar ihop. Det har min son på 17år, så vi hjälper honom med inköp, så att allt han sätter på sig matchar.   Då behöver han inte äns tänka.

När det gäller renlighet är det ju svårare. Men man känner oftast inte sina egna dofter. Men man kan ju säga duschar du före mig eller efter? Då blir det en automatisk påminnelse.  
  • Anonym (gift)

Du får väl piffa upp din pojkvän litegrann........å andra sidan så föredrar jag vara gift med en normal kille än en supersnygg där alla
    tjejer trånar efter min man. Nej, en stabil lugn kille....som man kan förändra lite så han ser mera proper ut 

• Anonym (trams)

Killarna kanske skrattade åt dig, att du var ful? Hur kan du vara så självsäker?!

Du är inte värd honom om du bara vill ha honom om du får göra om honom.

• varfördåför

det med svetten kan bli bättre av nya kläder också, vissa kläder luktar svett såfort man tarpåsig dem även om man är ren

fel duschkräm kan gör atat man luktar illa också om jag anväder lukter som tex granatäpple så luktar jag bokstavligttalat kattpiss, fruktansvärt irriterande då man lukter mer illa efterduschen än före

Du kan ju köpa en tröja åt honom själv;  "jag gick förbi **** och såg denna i fönstret och tänkte på dig, det känns verkligen som din stil och jag vet ju att du hatar att köpa kläder så jag köpte den till dig, du får ju byta den eller lämnatillbaka den om du vill, men jag tror du blir skitsnygg i den "

nepp... kan inte stava... sorry!
  • Anonym

Tack tack tack för era superbra tips!  Känner mig sjukt mycket mer säker nu! :)

Till dig som skrev att killarna kanske skrattade åt mig, jag antar att du är en sån själv som tillhör gruppen "fula människor" och därför blev du illa berörd av min tråd.  Jag är väldigt medveten om att jag tillhör dem tjejerna som ser bra ut och eftersom killarna stog framför mig var det ganska lätt att höra dem viska och deras kroppspråk talade om för mig vad dem menade. 

Jag vill inte göra om honom för jag tycker han är en helt underbar person men jag kan inte se att någon i hela vår värld kan leva med någon som har t ex dålig hygien.. så ja om du anser att det är att göra om någon så får du men för mig är det bra för både honom och mig om man blir medveten om att han inte luktar gott.

• Millan64

Att få honom att lukta gott är inte att göra om honom. Du gör honom bara en tjänst. För ingen människa går väl omkring o luktar svett med flit? Att hjälpa någon att fräscha upp sig är inte att göra om. Bara att polera ytan till det fina inre han har. Så ser jag det. Det är ju inte hans personlighet du vill förändra.Hjälp du honom att bli snygg o ren med gott samvete.

Svar på tråden Hjälp, jag är snygg han är ful!