• OliviaViktor

Ska mammor klä sig på ett speciellt sätt?

Har haft en rad diskussioner med folk om hur mammor ska klä sig.
    Varför måste mammor klä sig i nått som ser ut som stora lakan? Eller klä sig tråkigt.
    Det är som att bara för att man är mamma så ska man dressa ner totalt och klä sig i outfits som täcker hela kroppen, ja, man ska nog helst inte synas alls? ja, jag må överdriva, men jag har sett smaklösa whitetrash mammor, och jag menar inte sexigt på det sättet, jag menar inte vulgärt.... men varför måste mammor täcka sig ifrån knopp till tå och plötsligt ska allt vara så "bekvämt och täckande" som möjligt, det får ju inte blåsa in någonstans!
    Min pojkvän höll på att få spader när jag sa att jag ville köpa latexbrallor på ginatricot, "men det kan man ju verkligen inta ha om man ska vara mamma, man kan ju inte klä sig utmanande!"  Varför?!!
    vad har kläder med mammarollen att göra???

• Svar på tråden Ska mammor klä sig på ett speciellt sätt?
  • lunkentuss

Precis -vad har kläder med mammarollen att göra? Vad spelar det för roll om man klär sig i "heltäckande kläder" eller kort kjol o magtröja? Jag har för övrigt på mig leggings o en lång stickad tröja idag -är jag WT i dina ögon för det?

Sen så mognar dom flesta till helt enkelt o klär sig för sin egen skull o inte för andras...!

• UntilTheDark
    lunkentuss skrev 2011-08-27 15:22:37 följande:
    Precis -vad har kläder med mammarollen att göra? Vad spelar det för roll om man klär sig i "heltäckande kläder" eller kort kjol o magtröja? Jag har för övrigt på mig leggings o en lång stickad tröja idag -är jag WT i dina ögon för det?

Sen så mognar dom flesta till helt enkelt o klär sig för sin egen skull o inte för andras...!
  • UntilTheDark

För övrigt är det så jävla löjligt det här med WT-snacket. 

• lunkentuss
    UntilTheDark skrev 2011-08-27 15:24:33 följande:
    För övrigt är det så jävla löjligt det här med WT-snacket. 
    Eller hur!!! Det är så WT att tycka folk är WT
  • OliviaViktor
    lunkentuss skrev 2011-08-27 15:22:37 följande:

Nej ,du fattade inte vad jag menade med trådstarten.
    Jag menade, varför ska man som mamma inte få klä sig utmanande, varför förväntar sig de flesta att man ska klä sig "bekvämt" bara för att man är mamma? förstår du?
  • UntilTheDark
    lunkentuss skrev 2011-08-27 15:25:34 följande:
    Eller hur!!! Det är så WT att tycka folk är WT
    Flört
  • och

Så du har synpunkter på hur andra klär sig, men när andra har synpunkter på hur du borde klä dig blir du sur?

• lunkentuss
    OliviaEjvorBerg skrev 2011-08-27 15:26:20 följande:
    Nej ,du fattade inte vad jag menade med trådstarten.
    Jag menade, varför ska man som mamma inte få klä sig utmanande, varför förväntar sig de flesta att man ska klä sig "bekvämt" bara för att man är mamma? förstår du?
    Du säger själv att du sett "smaklösa whitetrash mammor" o syftar på att de klär sig i heltäckande,stora plagg så både du och din kille (som tycker att man inte får klä sig i tighta kläder som morsa) är helt ute o snurrar alltså...
  • lunkentuss

Men okej, för att svara på din rubrik "Nej, mammor ska inte klä sig på ett speciellt sätt -vad trodde du?? Inte ska heller brunhåriga klä sig på ett visst sätt Inte heller bögar, de som gillar sushi eller fastrar...

• Kazeer
    och skrev 2011-08-27 15:27:49 följande:
    Så du har synpunkter på hur andra klär sig, men när andra har synpunkter på hur du borde klä dig blir du sur?

TS, klä dig hur du vill och låt oss andra klä oss som vi vill. Förhoppningsvis är vi alla själva nöjda med vår klädstil.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden Ska mammor klä sig på ett speciellt sätt?