The reef i fredrikshamn?
Ni som varit där:
-Vad tyckte ni om det?
-Vilka åldrar lämpar det sig för?
Funderar på att resa dit över en helg i okt. Har 3 barn som är 2, 4 och 7 år gamla.
Ni som varit där:
-Vad tyckte ni om det?
-Vilka åldrar lämpar det sig för?
Funderar på att resa dit över en helg i okt. Har 3 barn som är 2, 4 och 7 år gamla.
Våra barn som är 9 och snart 11 tyckte att det var kul på The Reef, även om det inte är så stort därinne. Särskilt gillade de rutschkanan och utepoolen där de hade en strömkanal man kunde åka med runt i.
Det fanns ett område för små barn också, men vi tittade inte närmre på det. Det låg rätt mysigt en bit "upp" men med barnvagnsvänlig gångväg upp.
Hotellet var okej, rätt slitet i rummet vi bodde i, men helt okej ändå. Det är ju onekligen väldigt barnvänligt och även frukostbuffén var barnvänlig.
Vi var nyss där med barn 2, 4,8,10 alla fyra tyckte det bar jättekul!
Har varit där två gånger. Tycker badet är stort, fräscht och anpassat för alla åldrar. Barnen och även vi vuxna tyckte det var toppenkul! Vi åkte med barn i åldern 2, 4, 10 och 12. Frukosten var god och bra, något för alla!
Nu till det mindre bra. Rummen är små och slitna. Känns mer som vandrarhemsrum med våningssäng. Personalen är alla annat än serviceminded, första gången vi var där var de rentav otrevliga. Finns en kiosk inne i badlandet där man kan köpa mackor, glass, öl, kokos, fruktsallad och pommes. Kön till kiosken är under högsäsong låååång. Stod säkert 30 min. Ej tillåtet att ha med något eget men andra gången vi åkte hade vi med fika och festis i vår väska.
Buffen på kvällen var dålig. Dyr och tog slut fort, ttots det fick vi betala fullt.... Gå ut och ät på stan istället. Mycket bättre.....
Jag frågade dem innan vi åkte. Fick till svar att det finns mot deposition. Väl där tog vi 8 handdukar (160dkk). När jag lämnade dem tillbaka och ville ha tillbaka depositionen blev det sura miner i receptionen. Det begrep jag väl att jag inte kunde få tillbaka depositionen???? Försökte förklara skillnaden mellan deposition och hyra men utan någon framgång. Nä, får inga höga servicebetyg alls....
Vi var där i våras när barnen var 5 och 1 år gamla. Jämfört med t.ex. Lalandia är äventyrsbadet inte stort men fullt tillräckligt. Bor man på hotellet så kan man ju använda sig av handukarna på rummet. På rummet finns även flip-flop tofflor som man får. Ett tips är att byta om på rummet och sen gå ner till badet och sen gå tillbaka till rummet och duscha efteråt. Mycket lungare tycker jag själv. Det finns skåp i omklädningsrummen och där gäller ett danskt 20 kr mynt för att kunna låsa.
Badet passar absolut barn i de åldrar du har. Kiosken inne på badet har rätt så trist matutbud. Kvällsbuffen var helt ok men jag tipsar hellre om en restaurang med lite amerikansk inriktning som ligger bakom hotellet, mellan hotellet och gågatan kan man säga. Där finns ett litet lekrum för barnen, barnmeny, goda burgare och allt till ett bra pris.