• Anonym

Växla in småmynt i Göteborg

Hej!

Jag undrar om det är någon som vet vilken bank som INTE tar ut någon avgift för att växla in mynt? Tänkte växla in mynt hos Swedbank (Wieselgrensplatsen) och de tog 5 %... likadant på Frölunda torg. Tycker det är småaktigt faktiskt.

Så, någon som vet vart eller hur man kan växla in småmynt kostnadsfritt i Göteborg?

• Svar på tråden Växla in småmynt i Göteborg
  • twinmom

Men om du sätter in pengarna direkt på konto kan det väl inte kosta något??

• Anonym

Gå till din egen bank o sätt in slantarna på ditt konto o gå ut runt hörnan o ta ut dom igen - så funkar det på Handelsbanken iallafall.

• Anonym (Sara)

Det där med att sätta in på kontot funkar iaf inte på Swedbank här i Stockholm. Jag ville göra det, men blev hänvisad till apparaten som tog 4,5%... Men det kanske är annorlunda regler på Swedbank i Göteborg, vad vet jag

• Anonym

Jag har Swedbank, och vill man sätta in mynt på kontot så hänvisar de till deras myntmaskin - kostnad 5 %. Är villig att byta bank pga snikenheten...

• Anonym
    Anonym skrev 2011-08-27 21:11:06 följande:
    Jag har Swedbank, och vill man sätta in mynt på kontot så hänvisar de till deras myntmaskin - kostnad 5 %. Är villig att byta bank pga snikenheten...
    är det mycket?? Butikerna brukar vilja ha växel, gå dit en tid när det är lite folk och fråga om de vill ha din växel
  • Anonym

Ja, det är en hel del mynt - inget som jag känner för att dra till affären. Jag skulle vilja veta om det är någon som har någon bank som INTE tar ut avgifter för att sätta in mynt på sitt eget konto?

Ska ringa Handelsbanken imorgon (som ngn skrev här) och höra med dem. Fler förslag önskas dock:)

• litenmamma75

Nordea tar inte ut någon avgift när man sätter in pengarna på eget konto, gjorde det för någon månad sen och det var gratis!!!

• Anonym

Kanonbra! Får bli att jag ringer till både Nordea och Handelsbanken imorrn, kom hem så sent idag. Någon får en ny kund:)

• Anonym

Själv tycker jag det är fiffigt att ha en massa småmynt liggandes i bilen så att man har när man ska parkera... Men är kanske lite OT.

Svar på tråden Växla in småmynt i Göteborg