• De5pojkarna

Vid vilken ålder vände ni på erat barn från bakåtvänd till framåtvänd i bil?

Alla gör vi olika, och alla anser vi att vissa gör fel. 
    Men nu vill jag veta när DU vände ditt barn från bakåtvänd till framåtvänd.  

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vid vilken ålder vände ni på erat barn från bakåtvänd till framåtvänd i bil?
  • Cloud

Vände du TS ditt barn framåt när han var 2 år?

• FrkJenny

Kan inte svara - han kommer förmodligen hinna fylla sex innan vi måste vända.

• cicci85

Det var dåligt med alternativ! Du borde ha från 0-8 år!

Min son vändes när han var 5 år. Då vägde han 25 kg så stolen var urvuxen. Lillebror följer samma kurva så han kommer antagligen oxå vara 5 år.

Du kan väl ligga till frågan varför man vände oxå?  Det tycker jag är kul att läsa

• CMH

Vände sonen härom veckan, 3.5 år och väger 15kg.. På hans Brio-stol står det att den får vändas när barnet väger 15kg, hade gärna väntat ett tag till men sonen avskyr att åka bil så bilresorna är lite lugnare nu..

• gryning2

Vi har vänt sonen alldeles nyligen, han blir 4 år i oktober. Vill ha babyskyddet fram i bilen och hans bakåtvända stol blir väldigt trång i baksätet åt honom. Nu får man väl pisk på det här forumet...

Mamma till H född 071017 och E född 110708
  • Tant Green

Vid 4 år. Jag hade längtat länge eftersom det i vår bil bara gick att ha barnstolen bakom passagerarsätet, och stolen hade väldigt utåtstående kanter liksom (skulle väl vara extra krocksäkert??), vilket gjorde att jag absolut inte såg någonting höger bak (jag är ganska kort). Hela högersidan var som en enda stor död vinkel... jätteläskigt. Men jag ville inte vända henne innan 4 år, så vi höll tummarna fram tills dess. Vi kör inte så mycket bil som tur är.

• Nifelheim

Har inte vänt än. Sonen är 4,5 år och 110 cm lång. Sitter jättebra bakåtvänd så det får han fortsätta med så länge det funkar bra

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • fabler

Kan inte svara än då sonen sitter bakåtvänd än och de kommer han få göra ett tag till. Så länge han sitter bra i stolen så får han sitta så.

elias är världens sötaste!!!
Svar på tråden Vid vilken ålder vände ni på erat barn från bakåtvänd till framåtvänd i bil?