• Demona

Mammafrisyr...

Satt och tänkte på mitt hår...
    Jag har axellångt, väldigt tunt och sprött mellanblont hår. Nu när jag är gravid ser det lite bättre ut och ger nästan en illussion av att vara "bara tunt" Jag är hur som helst väldigt trött på mitt hår och skulle vilja våga mig på något kortare. Min man vill väldigt gärna att jag klipper mig kort då han tycker det är väldigt snyggt på tjejer. Anledningen till att jag hittills inte vågat är att jag dels är lite mullig i vanliga fall och då tycker jag kort hår framhäver det samt att jag har lite dålig hy som jag på något vis tror mig maskera i lite längre hår. Men...nu när jag ska bli mamma verkar det som en bra ide´att ge sig på en kortare och mera lättskött frisyr. Någon som har nåt förslag vad jag kanske skulle kunna trivas i?

• Svar på tråden Mammafrisyr...
  • Salt Groda

Kanske en litet uppklippt och rufsig frisyr. Svårt att säga då jag inte vet hur du ser ut. Men be frisören om tips, de brukar vara duktiga på att se vad man passar i. Be om en lättskött så att du slipper se ut som en risbuske de dagar du inte hinner fixa det (vilket kan bli ofta med smått i huset )

• Demona

Tack så mycket!
    Den är visserligen betydligt mycket större nu
    Jag har frågat frisörer, men alla säger att jag passar i olika frisyrer. De brukar säga att jag har rätt ansiktsform för en kort frisyr, men deras bästa förslag skiljer sig så åt att jag inte vågar lita på dem. Skulle vara skönt med kort i nacken och lite busigt...

• Salt Groda

Ja, det är svårt att veta. Är själv ganska feg när det gäller nya frisyrer...
    Hoppas att du hittar en frisyr du trivs i. Lycka till!

• Demona

Tack så mycket för tipset!

Svar på tråden Mammafrisyr...