• Perlan08

Hjälp m studera.nu?

Jag väntar på besked om jag kommer in på en utbildning som jag gjort en sen anmälan till. Nu till min fråga:

Får man antagningsbesked under helgen på studera.nu? Pratade med universitetet i veckan och de sa att deras mål är att alla ska få besked innan helgen men på min sida står det fortfarande handläggning pågår. Måste jag vänta till imorgon eller kan det ändras under dagen?

Till saken hör att det är en distansutbildning i Sthlm och jag bor i Luleå så det börjar ju bli rätt bråttom med att fixa biljett ner...

• Svar på tråden Hjälp m studera.nu?
  • Tecken

Min fråga är: Är det verkligen studera.nu som sköter reservantagningen? Jag trodde de "lämnade över" till högskolorna/uni efter urval 2.

• Perlan08

Det stämmer inte riktigt att man får direkt från skolan. De andra alt. som jag sökt har jag fått veta antagning el ej från studera.nu och de sökte jag samtidigt så alla var sen anmälan

• mannehund

Jag har också sökt med sen anmälan och fick svar från "min" högskola att jag var antagen förra tisdagen. Men då är det olika vilken högskola man sökt kanske. På min ansökan står det fortfarande handläggning pågår på studera.nu, men jag har bekräftat på högskolans hemsida att jag ska läsa så allt är klart. Alltså är inte studera.nu uppdaterad i mitt fall. Kanske gäller det för dig också. Hör direkt med din högskola ang. den utbildningen du inte har fått svar då,om det är den utbildningen du vill gå i första hand. Förmodar att det börjar för dig också i kommande vecka?

• Perlan08
    mannehund skrev 2011-08-28 18:45:11 följande:
    Jag har också sökt med sen anmälan och fick svar från "min" högskola att jag var antagen förra tisdagen. Men då är det olika vilken högskola man sökt kanske. På min ansökan står det fortfarande handläggning pågår på studera.nu, men jag har bekräftat på högskolans hemsida att jag ska läsa så allt är klart. Alltså är inte studera.nu uppdaterad i mitt fall. Kanske gäller det för dig också. Hör direkt med din högskola ang. den utbildningen du inte har fått svar då,om det är den utbildningen du vill gå i första hand. Förmodar att det börjar för dig också i kommande vecka?
    Jag pratade med antagningen på Stockholms universitet i torsdags och de sa bara att de har massor att göra och betar av allt eftersom och att deras mål var att vara klar den här veckan men det verkar vara kört i mitt fall. Hoppas på att få veta imorgon för första sammankomsten är på torsdag.

Har blivit antagen i Gbg också och det såg jag på studera.nu och så fick jag välkomstbrev. SU är dock mitt förstahandsval så jag håller tummarna.

Får man vara lite nyfiken och fråga vad du ska läsa?
  • Perlan08
    mannehund skrev 2011-08-28 20:46:02 följande:
    Distriktssköterska med inriktning folkhälsa.
    Ok. Jag ska läsa speciallärare med inriktning utvecklingsstörning.
Svar på tråden Hjälp m studera.nu?