• Anonym

Huslån på bluestep?? Erfarenhet??

Hur stor chans har man och få lån på bluestep?
    Har anmärkningar men fasst lön och skuldfri..
    Vad har du/ni för erfarenhet?
    Vi har hittat ett hus som vi vill renovera upp till vårat eget..
    Vi har även till handpenning va de ser ut som..
    Nån?

• Svar på tråden Huslån på bluestep?? Erfarenhet??
  • Tokstolla

Har ni frågat hos de vanliga bankerna först?

Det känns så surt bara att behöva betala dubbelt så mkt ränta och dessutom vara bunden till dom i x antal år (tror det är tre år). 
    Men klart. Det beror på lånets storlek också.
    Hur mkt hade ni tänkt att låna? 

• Anonym

Nej har inte hört med banken än..men tänkte ha ett ess i armen typ.
    Inte höjdlös summa 195.000 bara

• Anonym (exp)

Så länge ni har minst 15 % insats och bra inkomster går det nog att få Blue ste-lån. Det är dock svindyra så kolla med vanliga banken först.

Kostar huset bara 195 000 kr. Låter otroligt billigt? Jag har för mig att Blue Step är ganska kräsna med vilka objekt de belånar, det får inte vara för litet o s v. 

• Anonym
    Anonym (exp) skrev 2011-09-01 23:51:01 följande:
    Så länge ni har minst 15 % insats och bra inkomster går det nog att få Blue ste-lån. Det är dock svindyra så kolla med vanliga banken först.

Kostar huset bara 195 000 kr. Låter otroligt billigt? Jag har för mig att Blue Step är ganska kräsna med vilka objekt de belånar, det får inte vara för litet o s v. 

inte 15% utan 20-25% i kontant insatts hellt sanslöst
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-09-02 21:07:51 följande:
    inte 15% utan 20-25% i kontant insatts hellt sanslöst
    Fast 25% på 200.000 är ju inte mkt alls. 
    50.000 tycker nog de flesta banker att man ska kunna spara ihop om man vill ha lån öht.  
  • Alan
    Jag tycker man ska vända sig just till Bluestep.. Riktig bluff..
    De tar såå högt avgift & ränta, men trots det så gäller inget hos de.
    Jag har haft betalningsanmärkning trots att den är borttagen & har taxerat senaste 3 åren & har inkomst nu. Men de har TACKAT nej till det minsta belopp.
    Har försökt söka hos olika personer, ena sa föreningen som har bostaden som du köpt har ingen jätte lyssande ekonomi. Så jag har inte uppfattat hur lysande behövs, en annan gång tyckte de att pga skyddad ID jag har fått går ej att söka, sen när jag tog bort det så säger de att vi godkänner inte din kommun..
    Så det är bara skit snack (Ursäkta språket) när man läser en massa reklam & googlar att det går att låna från de trots svårighet.
    Kolla gärna oxå med deras ränta & avgifter. de tar ibland 18% + flera tusen i uppläggnings avgift osv..
    Det bli nästan dubbel så mycket.. Vänta gärna i 3 år tills ni bli av med anmärkningen så får ni vända er till en bättre bank...
    Lycka till... 
Svar på tråden Huslån på bluestep?? Erfarenhet??