• helle03

Stora barn

Min dotter ska flytta, det känns jättejobbigt. När vänjer man sig ovh vad ska man hitta på nu? Är det någon som har något tips? Funderar på att bli stöd familj men vet inte vad det innebär och vilka krav de har efter som jag är ensamstående 

• Svar på tråden Stora barn
  • Majsan70

Ta tillvara den fritid du nu fått skulle jag vilja säga. Det är nu DU kan göra det du vill när du vill.
    Jag står just i tagen att puffa min son ur boet o hjälper honom leta lägenhet. Skall bli superskönt när han flyttar. O så kul det blir när vi träffas tänker jag.

• trollvira

Jag förstår din fundering.. 
    Barntiden är över och man måste släppa taget.. Usch!

MEN;
    Det är nu den tiden kommer då du enbart har egen tid! Njut av den!
    Gå på kurser du alltid tänkt du ville gå, men inte kunde, träffa nya människor, ligg hela dagarna i sängen helgerna igeonom och pilla tårna, laga ljuvlig mat som bara du tycker om :) Det finns ju massor att göra!!

Och tänk på!
    Låt honom veta att du finns där när han har  problem, men lägg inga krav på att han måste höra av sig, det blir bara jobbiga måste. Det är viktigt nu för honom att se att även DU har ett liv och att du klarar dig, så han slipper gå med dåligt samvete. Usch, värre finns inte!

• trollvira
    trollvira skrev 2011-09-02 12:25:36 följande:
    Jag förstår din fundering.. 
    Barntiden är över och man måste släppa taget.. Usch!

MEN;
    Det är nu den tiden kommer då du enbart har egen tid! Njut av den!
    Gå på kurser du alltid tänkt du ville gå, men inte kunde, träffa nya människor, ligg hela dagarna i sängen helgerna igeonom och pilla tårna, laga ljuvlig mat som bara du tycker om :) Det finns ju massor att göra!!

Och tänk på!
    Låt honom veta att du finns där när han har  problem, men lägg inga krav på att han måste höra av sig, det blir bara jobbiga måste. Det är viktigt nu för honom att se att även DU har ett liv och att du klarar dig, så han slipper gå med dåligt samvete. Usch, värre finns inte!

Hon ska det ju vara förstås... :)
Svar på tråden Stora barn