• mammatlltvå

ID-kort hos SEB?

Någon som vet om man kan skaffa ID-kort på SEB, och i så fall hur lång tid det tar och vad det kostar?

Annars, några tips på vad man fortast kan få ett nytt (hade missat att mitt går ut om ett par veckor).

• Svar på tråden ID-kort hos SEB?
  • Jenniie

Id görs på polisen numera :) 400 kr kostar det. Jag fick mitt på 2 dagar :) dom tar foto och allt på plats. Jätte smidigt!

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Jenniie skrev 2011-08-28 14:28:22 följande:
    Id görs på polisen numera :) 400 kr kostar det. Jag fick mitt på 2 dagar :) dom tar foto och allt på plats. Jätte smidigt!
    Man kan göra det på (vissa) banker också men det kostar ungefär lika mycket och är sämre eftersom det inte blir ett nationellt id-kort.

Enda anledningen att göra det på banken som jag ser det är om man vill knyta sitt elektroniska id (BankID exempelvis) till sitt fysiska id-kort.

Annars får man ett sämre kort för samma pris.
    Past the point of no return, the final threshold. What warm unspoken secrets will we learn?
  • mammatlltvå

Okej, tack för era snabba svar! Glad Jag tänkte att det skulle vara smidigare att göra det på banken än på Skatteverket, men hos polisen verkar det ju vara bäst! Får ta mig dit i morgon. Bra att de tar fotot på plats också!

• Jenniie

Jo visst går det att göra på bank men som du säger så blir det sämre :) och det brukar ta sån tid :)

Svar på tråden ID-kort hos SEB?