• Helle333

Problem med höften/lårbenet

Är det bara jag som fått rejäla problem med sin höft/översta delen av lårbenet efter förlossningen? Emellanåt känns det som att lårbenet håller på att gå av eller som att det är på väg att gå ur led.
    Har du haft så? Vad gjorde du för att lösa problemet? Det är rätt frustrerande när man går, sitter, ligger, etc och man rätt som det är vill skrika rakt ut för att det gör så ont.

• Svar på tråden Problem med höften/lårbenet
  • 1978

Japp, min högra höft fick spelet efter förlossningen. Det liksom hoppade till när jag gick - den var inte stabil. Jag gjorde inget särskilt, men gick inte särskilt mycket på grund av foglossning. Det gick över på ett par månader. Men problemen var inte jätteallvarliga.
    Lycka till, hoppas du blir bättre inom kort, prata annars med barnmorskan!

• gammeltacka

Jag hade något liknande efter min förlossning, det började drygt en vecka efteråt. Kunde knappt gå, resa mig och sätta mig. Benet vek sig, kändes som om höften låste sig. Sjukt ont! Blev hjälpt efter tre besök hos en kiropraktor. Rekommenderas

• Helle333
    gammeltacka skrev 2011-08-28 19:35:52 följande:
    Jag hade något liknande efter min förlossning, det började drygt en vecka efteråt. Kunde knappt gå, resa mig och sätta mig. Benet vek sig, kändes som om höften låste sig. Sjukt ont! Blev hjälpt efter tre besök hos en kiropraktor. Rekommenderas
    Om det inte går över ska jag kontakta en sådan. Tack för tipset =)
  • Helle333
    Rocket Mania skrev 2011-08-28 18:27:39 följande:
    Använder du preventivmedel? I så fall, vad?
    Nej jag har inte börjat med sådant ännu.
Svar på tråden Problem med höften/lårbenet