• peaches101

Tampongen läcker

Jag har ett problem, att jag alltid måste ha både binda och tampong. Spelar ingen roll hur lite mens jag har, det läcker alltid hur stor tampong jag än har.. Och det läcker inte för att den är full för de gånger jag sett att det läckt så har den inte varit det. Förstår inte hur det går till och jag blir vansinnig! Vill inte ha binda också, tycker det är jätteobekvämt. Och det läcker inte så pass lite att jag kan ha trosskydd. Känns som att det finns nån "genväg" som det läcker igenom från?

Nån som har haft liknande eller har något tips?

• Svar på tråden Tampongen läcker
  • peaches101
    Maximus01 skrev 2011-08-28 21:22:50 följande:
    Jag har aldrig testat det själv men du har inte testat menskopp ?
    Nej det har jag inte, tänkt på det men aldrig vågat prova eftersom jag aldrig riktigt förstått hur man får ut den sedan om man ska bryta av "pinnen".. haha.
  • Queenie70

Har du testat tampax med införingshylsa, som gör det lättare att föra in så att den hamnar rätt?

• peaches101
    Queenie70 skrev 2011-08-28 21:24:07 följande:
    Har du testat tampax med införingshylsa, som gör det lättare att föra in så att den hamnar rätt?
    Nej det har jag inte, men jag sätter in den allra längst in så det borde nog inte göra någon skillnad, men tack ändå för tipset :)
  • såärdet

använder bara tampax, jag har aldrig lyckats få andra sorter på "rätt" ställe :)

• Queenie70
    peaches101 skrev 2011-08-28 21:26:20 följande:
    Nej det har jag inte, men jag sätter in den allra längst in så det borde nog inte göra någon skillnad, men tack ändå för tipset :)
    OB hamnar alltid på sniskan på nåt vis. För mig funkar bara tampax. Kan vara värt ¨å testa i alla fall,
  • peaches101
    såärdet skrev 2011-08-28 21:27:27 följande:
    använder bara tampax, jag har aldrig lyckats få andra sorter på "rätt" ställe :)
    Hur funkar såndär införingshylsa då? Tycker det ser lite läskigt ut!
  • Queenie70
    peaches101 skrev 2011-08-28 21:28:26 följande:
    Hur funkar såndär införingshylsa då? Tycker det ser lite läskigt ut!
    Det är bara ett dubbelt pappersrör. Man för in röret och trycker sedan ut innerröret så följer tampongen med enkelt och sätter sig på plats, och sen tar man ut pappersröret och snöret följer med ut. En del varianter som man köper utomlands har plaströr. De är ännu bättre.
  • zauzz

OB har jag  haft problem med att de läcker. Apotekets normala funkar däremot bra för mig om jag inte blöder tokmycket

• peaches101
    zauzz skrev 2011-08-28 21:31:57 följande:
    OB har jag  haft problem med att de läcker. Apotekets normala funkar däremot bra för mig om jag inte blöder tokmycket
    Jag använder både apotekets och OB, båda läcker och har provat alla storlekar :/
  • såärdet

jag startade med tampax när jag precis fått mens och antagligen lärde jag mig aldrig sen hur man gör med vanliga tamponger som man måste trycka in själv med fingret. Har testat lite olika genom åren  men det blir aldrig lika bra som med tampax för mig.

• godisgrisen

OB funkar inte för mig, dom läcker alltid, som att det rinner brevid på nåt sätt?

Jag använder billigare märken, tex icas egna som inte har en glatt yta, dom verkar funka bättre för mig. Det är som att dom med glatt yta (tex ob) där sugs det inte in utan rinner brevid, men dom utan glatt yta så sugs allt in i tampongen istället.

Men jag vågar sällan lita på att det inte läcker, så det blir alltid trosskydd också utifall att...

Svar på tråden Tampongen läcker