• skrotis78

När storlek 98?

Vid vilken ålder och hur länge ungefär hade era barn storlek 98 på kläder?
    Vet att det är jätteolika mellan barn och vilka klädmärken man köper.

• Svar på tråden När storlek 98?
  • EJai

tror jag började använda detta strax innan 3 och tills nu när hon e 4. vissa saker funkar fortfarande hon är 101 ca nu.

• strojes

Jag började köpa strl 98 till mina småtjejer i våras då de var 3,5 år. Har för mig att min stora tjej hade den storleken i 1-1,5 år. Hon är ganska smal så vissa plagg tog det lång tid innan hon växte ur.

• OHs mamma

Min son är nu 19 månader och rätt stor för sin ålder. Han har haft stl 98 i tröjor/jackor sen någon månad tillbaka, i såväl PoP som Lindex, KappAhl.

• Gyllan

Min väns son är 18 mån, han har strl 98. 

Min dotter däremot fyller snart två och har strl 80-86. Skulle tro att hon kommer ha 98 runt 3-4 års ålder 

• daimstrut

Började med tröjor i 98 runt två år till min tjej, nu är de helt lagom då hon är 2,5. Byxor i 98 blir dock oftast för långa än men tajts funkar i 98.

• vittra

Dottern är knappt 4 år och har storlek 98, det lär hon nog kunna ha väldigt länge...

• Kiicki

Min son blir 3 i december och har strl 104 eller 98/104. Men 98 själv som storlek funkar inte längre.

• Primrose

Min pojke blir 3 år om två månader och har nyligen fått sitt första plagg i strl 98. En tröja från HM, som får vikas upp i ärmarna. Strl 92 sitter bäst på honom för tillfället, både överdelar och byxor. Men det beror ju på märket också. Han kan fortfarande ha några tröjor, shorts och pjamasar i strl 86. Han är smal och och c:a 94cm lång, skulle jag tro.

• cicci85

2-3 år. Han fyllde 3 i juli och kan inte längre ha sina kläder i 98. Men 98/104 funkar.

Svar på tråden När storlek 98?