När storlek 98?
Vid vilken ålder och hur länge ungefär hade era barn storlek 98 på kläder?
Vet att det är jätteolika mellan barn och vilka klädmärken man köper.
Vid vilken ålder och hur länge ungefär hade era barn storlek 98 på kläder?
Vet att det är jätteolika mellan barn och vilka klädmärken man köper.
tror jag började använda detta strax innan 3 och tills nu när hon e 4. vissa saker funkar fortfarande hon är 101 ca nu.
Jag började köpa strl 98 till mina småtjejer i våras då de var 3,5 år. Har för mig att min stora tjej hade den storleken i 1-1,5 år. Hon är ganska smal så vissa plagg tog det lång tid innan hon växte ur.
Min son är nu 19 månader och rätt stor för sin ålder. Han har haft stl 98 i tröjor/jackor sen någon månad tillbaka, i såväl PoP som Lindex, KappAhl.
Min väns son är 18 mån, han har strl 98.
Min dotter däremot fyller snart två och har strl 80-86. Skulle tro att hon kommer ha 98 runt 3-4 års ålder
Började med tröjor i 98 runt två år till min tjej, nu är de helt lagom då hon är 2,5. Byxor i 98 blir dock oftast för långa än men tajts funkar i 98.
Dottern är knappt 4 år och har storlek 98, det lär hon nog kunna ha väldigt länge...
Min son blir 3 i december och har strl 104 eller 98/104. Men 98 själv som storlek funkar inte längre.
Nu har vår tjej 98, hon är 2½ (och lång)
Min pojke blir 3 år om två månader och har nyligen fått sitt första plagg i strl 98. En tröja från HM, som får vikas upp i ärmarna. Strl 92 sitter bäst på honom för tillfället, både överdelar och byxor. Men det beror ju på märket också. Han kan fortfarande ha några tröjor, shorts och pjamasar i strl 86. Han är smal och och c:a 94cm lång, skulle jag tro.
2-3 år. Han fyllde 3 i juli och kan inte längre ha sina kläder i 98. Men 98/104 funkar.