• sophia77

Hjälp med rim/dikt, ska berätta i jul!

Hej på er!
    Nu i jul ska jag berätta för mamma, pappa och mina systrar att jag är gravid med barn nr 1.
    Har köpt fina kort men jag vet inte vad jag ska skriva på dem, vore mysigt med ett litet rim eller en liten fin dikt. Finns det någon påhittig själ därute i vintermörkret som kan hjälpa mig?

Tack på förhand.

• Svar på tråden Hjälp med rim/dikt, ska berätta i jul!
  • vichy

Hej Sophia77, grattis till kommande baby!!!

Jag ær inte værldens bæsta på att rimma men gillar det skarpt så jag har gjort ett litet kort rim åt dig... hoppas du gillar det.... =)

Kæra "mamma,syster, etc",
    denna gåva jag vill med dig dela, och den kommer sækert med dina kænslor spela,
    men i det kommande nya år, vi en ny medlem i familjen får....

Lycka till o god jul!! / Vicky

• Mone

Det var verkligen ett bra rim, Vichy! =)

Jag har inget rim att dela med mig av, dock har jag en annan lösning på "problemet". Vi ska också berätta för min mamma och karlns pappa på julafton. Vi har köpt 2 st små nallar som ligger i en kartong med fönster i, så man ser hela nallen. På kanten på kartongen har jag skrivit "MORMOR" resp. "FARFAR" och så det just nu beräknade födelsedatumet. Det tyckte jag var ett skoj sätt att berätta det på... =)

• Sunshine02

Vill med detta rim önska God jul
    Och berätta något underbart och kul

Det fantastiska är att vi ska bli fler
    och det vill vi dela med er

Snart kommer jag att ha en liten kula
    en underbar liten bebisbula

Så grattis blivande mormor och morfar (mostrar)
    bebisen kommer om ... dar

Hoppas ni är lika glada som vi
    för det lilla knyttet som växer här inuti

God jul och gott nytt år
    Hoppas ni ett underbart 2006 ni får

Puss och kram eran......

• Hildis

Men Sunshine, jag sitter ju och blir alldeles tårögd! Det var fint.

• Sunshine02

tack.. min stora hobby att skriva.. skrev den nu...

• sophia77

Tusen tack för era fina dikter, de var kanonfina!
    Idén med nallarna var också mycket bra, själv har jag ju köpt kort med dels en fin gravid mage på och några med en liten söt bebisfot på men det är säkert fler som ska berätta i jul och behöver lite tips!!!
    Går in i v 12 på julafton så den kritiska perioden börjar lida mot sitt slut. Jag trodde att den var över då man gick in i v 12 men min barnmorska sa att den är över efter v 12-13. Vad har er barnmorska sagt?

Sophia

• Johnsson

Hoppas bara där blir nåt nu,annars får jag spara tröjorna till ett senare tillfälle

• Eazy

Finns en bra sida www.rimstugan.se som man kan skicka in sina önskemål på rim & så skriver andra tillbaka... Dom hade säkert tyckt det var kul att rimma på en så specell julklapp som en liten bebis!

• Mea

Den här ska jag läsa på julafton. Om jag törs.

Det finns en liten människa
    som aldrig gör nåt fel
    Ett litet, litet flickebarn
    som bara gör mig... hel

Hela livet har jag letat
    efter denna lilla tjej
    och nu min lilla docka
    kan jag inte leva utan dig

Ja min lilla flicka
    är bäst av världens alla små
    och om bara några månader
    så kommer jag ha två

• snöstjärna

Vi ska oxå berätta på Julafton för mina föräldrar å för hans föräldrar på nyår ..
    Har köpt presenter åt dem, de där fina muggarna på bebistrojan.se ska våra föräldrar få, å sen en fin liten dikt med =)

*längtar*

Svar på tråden Hjälp med rim/dikt, ska berätta i jul!