• moster helen

slemhosta och välling...?

Min dotter, snart 1 år, har en jobbig slemhosta. Problemet är på kvällen när hon ska dricka sin välling, då blir de ännu värre och hon hostar tills hon kräks. Så nu hoppar vi nog över vällingen. Vad kan man ge istället? Har inte druckit o ätit så bra de senaste dagarna därför var ju välling så bra...
    Tips?

• Svar på tråden slemhosta och välling...?
  • Kilsbergen

Välling är slembildande har jag hört från BVC. Kan hon inte annars få ersättning eller kanske någonslags soppa?

• Kilsbergen

Min son kräktes också ofta efter att fått välling. Det började efter han fått magsjuka så jag tror att han helt enkelt fick känsligare kräkreflex. Så vi slutade med välling då. Lika bra det

• moster helen
    Kilsbergen skrev 2011-08-30 08:48:27 följande:
    Välling är slembildande har jag hört från BVC. Kan hon inte annars få ersättning eller kanske någonslags soppa?
    har aldrig testat ersättning, helammades och började sen med välling, men de kanske kan vara något!
    något tips på soppa kanske? =) svårt o veta om dom är slembildande, men de är väl bara o testa kanske!
  • Kilsbergen

Mjölkprodukter är slembildande har jag hört. Kanske du kan ge en smörgås eller gröt till kvällsmat istället? Havregrynsgröt med mosad banan är tex jättegott!

• NovemberMamma01

Halloj.

Jag har precis samma undran, om man nu ska ersätta vällingen, vad kan man ge istället. Gärna något som också går att få i flaska, det är ju en ganska mysig stund innan läggdags som jag helst inte vill byta ut mot att sitta i barnstolen i köket och äta smörgås.
    Det ända jag kan komma på just nu är färdiga smoothies, men det kanske inte är bra.
    Jag har i alla fall kört smoothies två kvällar i rad och hostan på nätterna är nästan helt borta.

Hur som helst fick du några tips? 

• mammathea

min son på 19 månader vill ha sin välling förtfarande på natten och kvällen och morgonen, 
    problemet är att han får hosta av vällingen på kvällen och natten 
    men inte på morgonen!
    han hostar och hostar men inte slemmhosta utan torr hosta!!
    han har sempers 2 års välling bytte precis och det var då hostan började :( 

någon som har något tips ?? 

Svar på tråden slemhosta och välling...?