• Mellie02

Svar direkt????!! (KUB TEST)

Hej!
    Ska göra KUB test (kub ultaljud?) idag kl 9.30 . Får man test resultatet direkt då?
    Har läst lite här på familjeliv och fått uppfattning om att man får vänta 10-12 dagar på svar.
    Stämmer det? :( 

Eller jag kanske har blandat ihop de här med något annat?

Borde inte va i riskgruppen ,är 27år .Men är sjukt nervös ändå! 

• Svar på tråden Svar direkt????!! (KUB TEST)
  • MrsKjF

Du får svaret direkt, iallafall om du lämnat blodprov tidigare och det är ultraljudet idag. Lycka till!

• Sjejn

Om blodprovet är inskickat i tid innan (så de har de färdiga analyssvaren på det) så räknar de ut riskprocenten direkt efter ul:et. I alla fall har det varit så på de två KUB jag gjort, på olika sjukhus. 

• Mellie02

Åh tack!  Skönt att veta att man inte behöver gå och oroa sig i flera dagar.
    Gjorde blodprovet i v 9+ 5 Glad

• Mellie02
    Sjejn skrev 2011-08-29 07:28:39 följande:
    Om blodprovet är inskickat i tid innan (så de har de färdiga analyssvaren på det) så räknar de ut riskprocenten direkt efter ul:et. I alla fall har det varit så på de två KUB jag gjort, på olika sjukhus. 
    Jag är v 12 + nånting.(om jag inte har fel)  Och gjorde blodprovet på VC..  
    Så det borde ha kommit fram i tid om jag gjorde de för ca 3 v sen?    

Kommer du ihåg ditt resultat? 
  • Vickan I
    Mellie02 skrev 2011-08-29 07:32:29 följande:
    Jag är v 12 + nånting.(om jag inte har fel)  Och gjorde blodprovet på VC..  
    Så det borde ha kommit fram i tid om jag gjorde de för ca 3 v sen?    

Kommer du ihåg ditt resultat? 
    Ja det ska def vara framme då så du får svar direkt. Tror nog alla är nervösa inför KUB oavsett om man anses vara i riskgruppen eller ej. har gjort KUB två ggr, vid 30 och vid 33. Nervös som attan båda ggr.
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • krillelkpg

Vi fick resultatet direkt

Och tog du ditt blodprov är det garanterat inne nu, min sambo tog blodprov 2 dagar innan ultraljudet och det kom fram i tid

Vi fick 1:14500 dvs väldigt bra siffror

• lalasmama

Jag ska göra kub-test på fredag..
    Spännande..
    Är det så att ju högre siffra man får ju bättre är det?!?

• Vickan I
    lalasmama skrev 2011-08-29 08:24:19 följande:
    Jag ska göra kub-test på fredag..
    Spännande..
    Är det så att ju högre siffra man får ju bättre är det?!?

Ja precis. De högsta man kan få brukar vara 1:20.000, men en del kliniker räknar på andra sätt.
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • sweetpea
    Vickan I skrev 2011-08-29 08:25:54 följande:
    Ja precis. De högsta man kan få brukar vara 1:20.000, men en del kliniker räknar på andra sätt.
    Jag fick 1:20 000 på alla trisomier på SÖS, och där är det visst den lägsta risken man kan få.
  • Mellie02
    sweetpea skrev 2011-08-29 08:29:42 följande:
    Jag fick 1:20 000 på alla trisomier på SÖS, och där är det visst den lägsta risken man kan få.
    Testet avklarat och vi fick  samma resultat. LÅG RISK . Så nu känns det rätt skönt.
    Det vanliga UL (RUL?) blir i oktober.   Veckan stämde enl detta UL så BF är 7 mars! Min födelsedag Glad
Svar på tråden Svar direkt????!! (KUB TEST)