• Dolphin

Blir åkpåse från 7 am för varm i södra Sverige?

Hej!

Vi väntar tillökning i vinter och jag hade planerat att köpa en 7 am åkpåse, den som går att förlänga, eftersom den är varm och go och kan användasnästa vinter också och ännu längre om det behövs.
    Men jag bara läst lite om den och har ingen erfarenhet av den, bor i Halmstad och de senaste vintrarna så har ju även här varit riktigt kallt. Men finns det nån risk att den blir FÖR varm här?
    Och nästa vinter är ju han/hon ca 1 år och har ju overall också då så då kanske den blir alldeles för varm eller?

Jag vill egentligen verkligen ha just den från 7 am! Men tittade tidigare även på en från Elodie details, men övervägde denna eftersom den säkert håller värmen bättre.

Tack!

• Svar på tråden Blir åkpåse från 7 am för varm i södra Sverige?
  • Lisa315

Jag har själva en 7.A.M o den är varm och faktiskt perfekt för södra sverige.
    Fördelen är ju att du behöver inte ta på henne en overall om du inte vill, de håller värmen ändå.

• Hanah

Jag hade en från 7 AM enfant, den hade ett lager fleece-tyg inuto som man kunde knäppa bort när de inte var så jättekallt ute. Och precis som Lisa315 skrev så är det ju superpraktiskt med en varm åkpåse då man inte behöver krångla alls med overalller eller andra tjocka kläder.

• LENISH1

Gobaby har 20% på sina åkpåsar och regnskydd m.m. just nu. Gäller tills nästa fredag tror jag. Såg en kampanj i deras facebook grupp!!!

Svar på tråden Blir åkpåse från 7 am för varm i södra Sverige?