• Biancasmamma

hur fyller man i det här släktträdet?!!

Jag har köpt en "mina första år"-bok och där i finns en släktträd, men jag fattar verklgen inte hur man fyller i det?

Biancas namn högst upp, sen jag till vänster och niclas till höger, men sen då?? Ska mna bara fylla i namn helt random eller är det nån slags stuktur som jag inte förstår?

:)

• Svar på tråden hur fyller man i det här släktträdet?!!
  • Husis

Dåligt strukturerat träd!

Har aldrig sett något liknande.... 

• Iryelle

Helkonstigt. Hitta på något som ni tycker om för det verkar knappast finnas någon vettig struktur

• Annelie 76

Det är inte plats för två syskon i toppen? Då stämmer det ju lite bättre...

Alltså Bianca (knoppar), två syskon (blommor), föräldrar (lövade grenar), far- och morföräldrar och sist deras föräldrar?

• niky40

De tre översta för en generation, alltså din dotter och hennes 2 syskon (kanske inte finns några nu men,,,) sen under till vänster dina grenar alltså först du, sen dina föräldrar sen deras fyra föräldrar.

Ser lite skumt ut men så skulle jag göra....

• Pulmona
    Annelie 76 skrev 2011-08-29 13:31:50 följande:

Alltså Bianca (knoppar), två syskon (blommor), föräldrar (lövade grenar), far- och morföräldrar och sist deras föräldrar?
    så måste det vara
  • niky40
    Annelie 76 skrev 2011-08-29 13:31:50 följande:

Precis..:)

Knopparna är yngst, sen lite omogna äpplen för Biancas föräldrar, osv med mer och mer mogna äpplen:) (fast det kanske hade passat bättre med päron, haha)
  • Annelie 76
    niky40 skrev 2011-08-29 13:35:06 följande:
    Precis..:)

Knopparna är yngst, sen lite omogna äpplen för Biancas föräldrar, osv med mer och mer mogna äpplen:) (fast det kanske hade passat bättre med päron, haha)
    Det är väl för att passa "äpplet faller inte så långt från trädet"...
  • niky40
    Annelie 76 skrev 2011-08-29 13:37:50 följande:
    Det är väl för att passa "äpplet faller inte så långt från trädet"...
    :)
  • ZeeRuX

Köpte faktiskt samma bok idag för jag tyckte inte goboken va bra alls. Det enda störiga i denna boken är som sagt släktträdet.. Jag gjorde så här:

Överst: Barnet

Vänstra kolumnen: Tomt (syskon), mamma, mormor & morfar, mormorsmor & mormorsfar, morfarsmor & morfarasfar

Höga kolumnen: Tomt (syskon), pappa, farmor & farfar, farmorsmor & farmorsfar, farfarsmor & farfarsfar

Tänkte först klippa in från goboken men det hade bara blivit fult =)..

• madeluska

jävlä cp träd köpte bokfan idag

• Wilma45

Jag tycker det är helt okej med plats för syskon också. Alltså inte alls nåt fel.

Svar på tråden hur fyller man i det här släktträdet?!!