• Alvi

Pussade ni ert barn när det var nyfött och kladdigt?

Jag har väntat med att pussa mina barn tills de är badade och rena, tycker det tyder på extremt gott föräldraskap att kasta sig på sina nyfödda små kladdmonster innan de är en kvart gamla, för att pussa en kladdig, eventuellt blodig, liten kind...!

Once you try menskopp you´ll never go back!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pussade ni ert barn när det var nyfött och kladdigt?
  • Pumpkin

Japp, det gjorde jag. Badad blev han inte förrän han var fyra dagar, så jag hade fått vänta länge annars

• Furstinna

Hehe precis när hon kom ut köra BM upp henne i ansiktet på mig så kladdig blev jag. Men jag kunde inte bry mig mindre om kladdet

• 071001

Nej, dels skulle jag inte kunnat med tanke på hur jag låg och hur hon låg och dels så var jag rätt tagen och kan inte säga att jag fick den där omedelbara känslan många av er talar om.

• MammaMia88

Nej, annan anledning: Gjorde planerat kejsarsnitt, så fick bara titta på henne lite snabbt innan dem rullade in mig på uppvak. När jag kom upp på rummet igen var hon ordentligt avtorkad och påklädd.

• siriius

Japp det gjorde jag! Dock inte sonen p.g.a. Komplikationer.

• Furstinna
    MammaMia88 skrev 2011-08-29 13:08:22 följande:
    Nej, annan anledning: Gjorde planerat kejsarsnitt, så fick bara titta på henne lite snabbt innan dem rullade in mig på uppvak. När jag kom upp på rummet igen var hon ordentligt avtorkad och påklädd.

Fick hon inte ligga hos dig? Min flicka låg hos mig hela tiden.
  • Kimmice

De torkade av honom och lindade in honom i... vad det nu var... en handduk(?) innan han kom upp på min mage. Hade funderat över det där innan, att det vore ju lite äckligt, men kunde liksom inte hejda mig. Torkade av honom, kramade honom och pussade honom, jag var helt enkelt tvungen. Kändes som den naturligaste sak i världen.
    Jag var ju inte direkt själv någon nyduschad-läckerbit vid tillfället. Tyst 

• MammaMia88
    Furstinna skrev 2011-08-29 13:20:18 följande:
    Fick hon inte ligga hos dig? Min flicka låg hos mig hela tiden.
    Nix, hon fick inte det....hon och pappa fick vänta uppe på rummet under tiden jag låg på uppvak. Däremot så var det ju uppvaket där folk som hade opererats för andra saker också låg, jag hade inte heller velat ha en skrikig bebis (nu var hon inte det, men ändå) i samma rum då
Svar på tråden Pussade ni ert barn när det var nyfött och kladdigt?