• Anonym (fundersam)

Amning och flytningar

Jag ammar och har sedan en tid tillbaka, skulle säga ca 2 veckor haft mycket flytningar, ibland genomskinliga vattniga o  ibland vita o krämiga. Ammar fortfarande, babyn är snart 6 månader och vi har senaste veckan dragit ned ganska mycket på amningen då babyn inte vill ammas så mycket dagtid utan mest kväll och morgon (ger annan mat) så nu undrar jag lite om det är en hormonomställning eller ägglossning på gång? ska jag söka vård? det luktar ingenting o inge klåda heller.

• Svar på tråden Amning och flytningar
  • Aleksandra Barnmorska

hej!

Det är förmodligen hormonomställning i samband med minskad amning. Kan vara kroppen som ska återställa sig för att äl ska komma igång. På din beskrivnign av dina flytningar låter de helt normala och jag tycker inte att du behöver söka vård el oroa dig såvida de inte ändrar f´ärg, blir illaluktande eller om du får ont i magen och feber.

lycka till

• Anonym (fundersam)

vad bra, tror verkligen ÄL är på gång för idag har flytningarna ökat och blivit riktigt slemmiga samt att jag har lätt mensvärk.

• Aleksandra Barnmorska

Hej!

Skulle det förändras är det bara att fråga på här i denna spalt då jag alltid läser mina gamla frågor först!

lycka till

Svar på tråden Amning och flytningar