• Anonym (tax-lisa)

Aldrig sex utan bh?

Finns det fler än jag, som aldrig har sex utan bh? 
    Jag skulle heller aldrig visa mina bröst inför maken då dom blivit så hängiga efter graviditerna.
    Jag skämms något så otroligt Skrikandes  men har tyvärr heller inte ekonomi till att operera dem!
    Om det nu finns fler som jag, vad tycker din partner on det? 

• Svar på tråden Aldrig sex utan bh?
  • rektorinnan

Om din man och du har gemensamma barn måste han ju ta förändringen i dina bröst (eller mage för min del) som en del av livets gåva. Alla kan inte amma och vi som har haft turen att göra det och förmånen att skapa ett starkt band med barnen redan från början ska väl inte behöva skämmas för vår mammakropp.

Vi måste väl duga som vi är!
    Kram till dig, skippa bhn och mys med maken ikväll!  

/rektorinnan 

• Anonym (nej)

Nej, det skulle aldrig falla mig in att gömma brösten i en behå. Vid sex ska man vara avslappnad och ohämmad annars är det meningslöst tycker jag. Min attraktionskraft sitter inte ibröstens utseende och det gör garanterat inte din heller och min man skulle definitivt inte vilja vara tillsammans med mig om jag skulle visa sådan osäkerhet. Osäkerhet är betydligt osexigare än ett par slappa bröst. Tycker han - och jag också.

• Anonym

Ja, jag är lika. Skulle inte kunna slappna av då. Min man tycker det är ok.

• Modesty Blaise

Jag har hängbröst men skäms inte alls för dem. Jag daskar glatt min man i ansiktet med dem när jag rider honom. De är känsliga, gillar uppmärksamhet och fungerar ypperligt för ändamålet. Finns väl inget som säger att bröst måste vara uppnosiga, fasta, runda, ha små bröstvårtor och annat för att man ska gilla dem. Det är bara konstruktioner som verkar hämmande på psyket och sexlivet. 

Nä. Jag vill ha roligt i sängen och låter inte några veckotidningsideal bestämma att jag inte duger som jag är.  
    Jag gillar mina pattar! Och det är jättemycket roligare att gilla sig själv än att inte göra det.  

• Anna Paulita

Just i sänghalmen med min man lyckas jag glömma alla komplex, som däremot kan vara tydliga annars. Men nej, skulle inte komma på tanken att ha bh.

• Anonym (tax-lisa)
    Modesty Blaise skrev 2011-08-29 14:07:23 följande:
    Jag har hängbröst men skäms inte alls för dem. Jag daskar glatt min man i ansiktet med dem när jag rider honom. De är känsliga, gillar uppmärksamhet och fungerar ypperligt för ändamålet. Finns väl inget som säger att bröst måste vara uppnosiga, fasta, runda, ha små bröstvårtor och annat för att man ska gilla dem. Det är bara konstruktioner som verkar hämmande på psyket och sexlivet. 

Nä. Jag vill ha roligt i sängen och låter inte några veckotidningsideal bestämma att jag inte duger som jag är.  
    Jag gillar mina pattar! Och det är jättemycket roligare att gilla sig själv än att inte göra det.  

wow!! det självförtroendet hade inte jag tackat nej till :) men sen så vet jag inte jag vad du anser är hängigt!? dina kanske inte ens går att jämföra med mina :/ 
  • breeze2012

• Modesty Blaise
    Anonym (tax-lisa) skrev 2011-08-29 14:15:34 följande:
    wow!! det självförtroendet hade inte jag tackat nej till :) men sen så vet jag inte jag vad du anser är hängigt!? dina kanske inte ens går att jämföra med mina :/ 
    Jag är säker på att bröstgranskningsnämnden (om det funnits någon) varit överens om att jag faktiskt har hängbröst. Jag har en stor och hängig byst. Men för min del spelar det ingen roll. Jag tycker att det känns helt oviktigt, jag har för roligt i livet för att bry mig om detaljer. Jag gillar mig själv, häng och allt. Jag gillar sex, jag älskar min karl och jag är alltid väldigt snäll mot mig själv och ser med välvilja på skavanker istället för att låta dem plåga mig. Det finns ju bara en av mig och jag vill få ha det bra så länge jag bara kan, alldeles oavsett hur jag ser ut. 

Jag vill vara naken med min man. Jag tycker att det är härligt!
  • Anonym

TS Efter två barn borde din mans pung blivit enormt hängig också, har han komplex för det tror du? Nej, så det borde inte du heller ha.

• Marlean

Fråga till TS När du får rynkor i ansiktet eller säg en dubbelhaka. Kommer du dölja det med en påse över huvudet då? JAG hoppas ju din man älskar dig för den du är, inte bara för hur du ser ut, så skippa det ytliga och älska det inre.

• Anonym
    Modesty Blaise skrev 2011-08-29 14:37:35 följande:
    Jag är säker på att bröstgranskningsnämnden (om det funnits någon) varit överens om att jag faktiskt har hängbröst. Jag har en stor och hängig byst. Men för min del spelar det ingen roll. Jag tycker att det känns helt oviktigt, jag har för roligt i livet för att bry mig om detaljer. Jag gillar mig själv, häng och allt. Jag gillar sex, jag älskar min karl och jag är alltid väldigt snäll mot mig själv och ser med välvilja på skavanker istället för att låta dem plåga mig. Det finns ju bara en av mig och jag vill få ha det bra så länge jag bara kan, alldeles oavsett hur jag ser ut. 

Jag vill vara naken med min man. Jag tycker att det är härligt!
    Du låter som en härlig person. Så avspända skulle vi alla vara så skulle alla må så mycket bättre.
    Många tar livet och detaljerna alldeles för allvarligt. Vi kan ju välja att ha kul medan vi ändå är här. 
  • UntilTheDark

Äh mina bröst är rätt hängiga, och jag har inte ens barn, men jag kör på utan bh. Bryr mig inte, han älskar mig för den jag är och min kropp hur den än nu ser ut  

• Anonym (32 cm)

Jag mätte vid ett tillfälle mina tuttar, mätte från halsgropen till bröstvårtorna och mätte då ca 32 cm. Skäms inte ett dugg för min man, råkar veta att han tycker om hela mig som jag är. Jag är överviktig, knubbig och bryr mig inte ett skvatt om det.  Jag klarar penntricket med bravur och kan faktiskt hålla fast hela pennfacket.
    Jag har inte ammat men det hade nog inte hjälpt ändå för jag hade hängtuttar redan innan jag blev gravid. Skulle aldrig i livet ha BH på mig när vi har sex, bara ivägen och maken vill hellre se mig utan. :)

• Disan

Ibland gömmer jag så mycket som möjligt, ibland nästan ingenting. Men förstår dig, TS! Kan du/ni inte spara till en op?

• Anonym

Känner precis samma sak. Har nog alltid tyckt det har varit jobbigt att visa mig naken. Men sängen har liksom varit min fristad där jag är som jag är och kände mig tryggare med min kropp. Efter att första barnet föddes kändes det ännu värre. =(. Brösten hade verkligen blivit slappa och konstiga och jag kände mig så fruktansvärt obekväm. Inte blev det bättre av att min sambo utbrast vid ett sex tillfälle att men vad f-an är det som har hänt med dina bröst?? Ska det se ut så?. Men varför blir det så där? Efter det kände jag mig bara ännu mer obekväm och har efter det sex enbart med bh och tröja på.

Vid andra graviditeten förändrades brösten direkt  efter bara någon månad gravid =), Äntligen hade jag fått de former jag alltid velat ha. Kände mig så bekväm och jag kunde ha vanliga bh:ar. Innan använde jag alltid bh:ar med gele inlägg i. Höll tummarna och hoppades att jag skulle ha tur att brösten skulle vara här för att stanna. Trots att jag inte ammade(bebisen kunde inte få ordentligt tag) så höll sig brösten ett par veckor efter förlossningen. Dom har gått ner igen i storlek men är inte lika illa ännu som tidigare. Håller fortfarande tummarna att jag får behålla lite av volymen iaf. Har en väninna som hade innan sina barn rätt små bröst. Hon gick upp 2 storlekar under graviditeten och brösten höll i dig efter det också. Hon hade iaf minst en kupa större i storlek än tidigare.

Svar på tråden Aldrig sex utan bh?